درگ سدان‌های خانوادگی ژاپنی: تویوتا کمری، هوندا آکورد و مزدا ۶

درگ سدان‌های خانوادگی ژاپنی: تویوتا کمری، هوندا آکورد و مزدا ۶

مسابقات درگ معمولاً بین سوپراسپرت‌ها یا سوپرسدان‌های بسیار قدرتمند برگزار می‌شود و سدان‌های میان سایز خانوادگی در این مسابقات دیده نمی‌شوند ولی بااین‌وجود تروتل هاوس در ویدئوی جدید خود رقابتی را بین سدان‌های خانوادگی تویوتا کمری TRD، هوندا آکورد و مزدا ۶ ترتیب داده است و آن‌ها را در یک مسابقهٔ درگ و یک مسابقهٔ رولینگ آزمایش کرده است.

از لحاظ قدرت، در بین این سه خودرو کمری TRD بهترین است زیرا زیر کاپوت آن یک پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 تنفس طبیعی با ۳۰۱ اسب بخار قدرت و ۳۶۲ نیوتن متر گشتاور قرار گرفته است که نیروی آن از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. هرچند شاید در این رقابت اهمیتی نداشته باشد ولی نسخهٔ TRD کمری از سیستم تعلیق ارتقاءیافته، ترمزهای بزرگ‌تر و لاستیک‌های چسبنده‌تر هم برخوردار است.

آکورد از لحاظ قدرت در میان گروه قرار می‌گیرد. این سدان ژاپنی از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو استفاده می‌کند که ۲۵۲ اسب بخار قدرت و ۳۷۰ نیوتن متر گشتاور دارد و نیروی آن توسط یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. آکورد حاضر در این رقابت از نوع بالا ردهٔ تورینگ است که کمک‌فنرهای تطبیقی و نمایشگر سربالا ازجمله تجهیزات آن هستند.

و نهایتاً مزدا ۶ هم با پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر توربو که ۲۲۷ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند، کمترین اسب بخار را دارد اما از لحاظ گشتاور بهترین سدان این رقابت تمام ژاپنی محسوب می‌شود. یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک هم وظیفهٔ انتقال نیروی موتور این مزدا را به چرخ‌های جلو بر عهده دارد. مثل آکورد، سدان میان سایز مزدا هم با تیپ بالا ردهٔ خود که سیگنیچر نام دارد در این رقابت حضور یافته است.

صرفاً با نگاه به این اعداد روی کاغذ ممکن است انتظار داشته باشید که هوندا بازندهٔ این رقابت باشد اما در واقعیت عکس این اتفاق روی می‌دهد و آکورد در هردو مسابقه پیروز می‌شود هرچند که در مسابقهٔ رولینگ اختلاف آن با کمری بسیار کم است.

 

مشخصات فنی

 تویوتا کمری TRDهوندا آکورد تورینگمزدا ۶ سیگنیچر
پیشرانه۳.۵ لیتری V6۲.۰ لیتری I4 توربو۲.۵ لیتری I4 توربو
قدرت۳۰۱ اسب بخار۲۵۲ اسب بخار۲۲۷ اسب بخار
گشتاور۳۶۲ نیوتن متر۳۷۰ نیوتن متر۴۲۰ نیوتن متر
گیربکس۸ سرعته اتوماتیک۱۰ سرعته اتوماتیک۶ سرعته اتوماتیک
محور محرکجلوجلوجلو
وزن۱۶۲۰ کیلوگرم۱۵۵۵ کیلوگرم۱۶۲۵ کیلوگرم
قیمت۳۲,۱۶۵ دلار۳۷,۳۳۵ دلار۳۶,۳۴۵ دلار

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
7 + 8 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.