درگ سدان‌های اسپرت کره‌ای و آمریکایی، کیا استینگر در برابر کادیلاک CT5-V

درگ سدان‌های اسپرت کره‌ای و آمریکایی، کیا استینگر در برابر کادیلاک CT5-V

کیا در نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۴ از سدان استینگر به‌عنوان اسپرت‌ترین محصول خود پرده‌برداری کرد اما این خودرو از لحاظ فروش نتوانست مطابق با انتظارات عمل کند و به همین دلیل انتظار می‌رود تولید آن در اوایل سال ۲۰۲۳ بدون معرفی جانشین مستقیمی خاتمه پیدا کند. بااین‌حال، استینگر سدان اسپرت جذابی بوده و عملکرد خوبی از خود نشان داده است. حال این ماشین در برابر یک رقیب اسپرت از آمریکا بنام کادیلاک CT5-V قرار گرفته است.

البته این کادیلاک از نوع تحسین‌شدهٔ بلک‌وینگ نیست و بنابراین زیر کاپوت آن بجای نیروگاه ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ با ۶۶۸ اسب بخار قدرت، یک موتور ۳ لیتری V6 توئین توربو قرار گرفته که تنها ۳۶۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. البته برخلاف بلک‌وینگ محرک عقب، در اینجا نیروی موتور از طریق یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل می‌شود که می‌تواند در آغاز حرکت بسیار کمک‌کننده باشد.

از سوی دیگر، استینگر حاضر در این رقابت از نوع بالا ردهٔ GT با پیشرانهٔ ۳.۳ لیتری V6 توئین توربو است که ۳۶۸ اسب بخار قدرت و ۵۱۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند؛ بنابراین، کیا ۸ اسب بخار قدرت بیشتری نسبت به رقیب آمریکایی دارد اما گشتاور آن کمتر بوده و با ۱۸۹۵ کیلوگرم وزن، از کادیلاک ۱۸۰۰ کیلوگرمی سنگین‌تر است. بااین‌حال، دو خودرو از لحاظ وزن و خروجی پیشرانه تقریباً در یک سطح هستند.

به همین دلیل، در دو درگ اول که از حالت سکون آغاز می‌شود، این سدان‌های اسپرت تقریباً پابه‌پای هم پیش می‌روند هرچند که با اختلافی جزئی، استینگر زودتر از خط پایان رد می‌شود. در مسابقهٔ رولینگ اول از سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت این کادیلاک است که پیروز می‌شود اما در رولینگ دوم از سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت، دو خودرو بسیار به هم نزدیک هستند و درنهایت، این مسابقه هم به نفع سدان کره‌ای به پایان می‌رسد تا شاهد نتیجه‌ای سه بر یک باشیم. البته اگر در این رقابت نسخهٔ بلک‌وینگ CT5-V حضور داشت قطعاً شاهد نتیجهٔ متفاوتی می‌بودیم.

مشخصات فنی

 کادیلاک CT5-Vکیا استینگر GT
پیشرانه۳.۰ لیتری V6 توئین توربو۳.۳ لیتری V6 توئین توربو
قدرت۳۶۰ اسب بخار۳۶۸ اسب بخار
گشتاور۵۵۰ نیوتن متر۵۱۰ نیوتن متر
گیربکس۱۰ سرعته اتوماتیک۸ سرعته اتوماتیک
محور محرکچهارچرخچهارچرخ
وزن۱۸۰۰ کیلوگرم۱۸۹۵ کیلوگرم
قیمت۵۴,۳۹۰ دلار۴۷,۲۳۵ دلار

 

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 8 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.