درگ ریویان R1S با کاین توربو GT و آستون DBX707 با حضور مازراتی MC20

درگ ریویان R1S با کاین توربو GT و آستون DBX707 با حضور مازراتی MC20

لاستیک. این کلمه را در نظر داشته باشید زیرا به‌زودی خواهید دید که تایرها نه‌فقط در این مسابقهٔ درگ بین سه سوپر شاسی‌بلند بلکه تقریباً در همهٔ درگ‌ها عنصری کلیدی محسوب می‌شوند. بااین‌حال، همان‌طور که جیسون کامیسا می‌گوید، در این درگ نقش لاستیک و چسبندگی را بهتر می‌توانیم ببینیم. بیایید ابتدا با شرکت‌کنندگان آشنا شویم. پورشه کاین توربو GT با ۶۴۰ اسب بخار قدرت ضعیف‌ترین عضو این جمع به‌حساب می‌آید ولی بااین‌حال هنوز هم پرفورمنس فوق‌العاده‌ای دارد.

به گفتهٔ پورشه، این خودرو ظرف ۳.۱ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که دقیقاً با آستون‌مارتین DBX707 برابر است. این در حالی است که شاسی‌بلند بریتانیایی‌ها ۷۰۷ اسب بخار قدرت دارد اما در مقابل حدود ۶۰ کیلوگرم سنگین‌تر از کاین است. ریویان R1S اما با ۳۱۶۰ کیلوگرم وزن، بیش از ۸۰۰ کیلوگرم از هردوی این شاسی‌بلندهای بنزینی وزن بیشتری دارد. البته از سوی دیگر، چهار موتور الکتریکی این خودرو ۸۳۵ اسب بخار قدرت و ۱۲۳۰ نیوتن متر گشتاور فوری را به چرخ‌ها منتقل می‌کنند.

اما بپردازیم به لاستیک‌ها. در بین این سه شاسی‌بلند، ریویان تنها خودرویی است که از لاستیک‌هایی برای خروج از آسفالت استفاده می‌کند. لاستیک‌های آل‌ترین این شاسی‌بلند الکتریکی آج‌های بلند دارند و از دوام بسیار بالایی برخوردار هستند ولی چسبندگی چندانی ندارند. از سوی دیگر، کاین توربو GT به لاستیک‌های کاملاً پرفورمنس محور با آج‌های بسیار کوتاه مجهز است که هرچند عمر زیادی ندارند اما به آسفالت چنگ می‌اندازند. آستون‌مارتین هم از لحاظ لاستیک بین این دو خودرو قرار می‌گیرد.

شاید انتظار داشتید در این درگ ریویان پیروز شود اما این‌طور نیست و پورشه زودتر از همه به خط پایان می‌رسد و پس‌ازآن آستون‌مارتین در جایگاه دوم قرار می‌گیرد. ریویان به خاطر محدودیت سرعت روی ۱۷۷ کیلومتر بر ساعت با اختلاف قابل‌توجهی آخر می‌شود اما حتی پیش از رسیدن به این محدودیت هم عقب افتاده بود. به گفتهٔ کامیسا، پورشه با اینکه کمترین قدرت را در این جمع دارد، به لطف آن لاستیک‌های چسبنده لانچ وحشتناک خوبی را به نمایش می‌گذارد؛ بنابراین، اگر آستون و ریویان هم به این لاستیک‌ها مجهز شوند به‌احتمال‌زیاد می‌توانند پوشه را مغلوب کنند.

در این ویدئو اما یک مازراتی MC20 هم حضور دارد که به مصاف برندهٔ درگ قبلی یعنی کاین توربو GT می‌رود. آیا این سوپرکار موتور وسط دونفره می‌تواند حریف شاسی‌بلند خانوادگی ژرمن‌ها شود؟ پاسخ این سؤال را در ویدئوی زیر ببینید.

مشخصات فنی

 پورشه کاین توربو GTآستون‌مارتین DBX707ریویان R1Sمازراتی MC20
پیشرانه۴ لیتری V8 توئین توربو۴ لیتری V8 توئین توربوالکتریکی چهار موتوره۳ لیتری V6 توئین توربو
قدرت۶۴۰ اسب بخار۷۰۷ اسب بخار۸۳۵ اسب بخار۶۳۰ اسب بخار
گشتاور۸۵۰ نیوتن متر۹۰۰ نیوتن متر۱۲۳۰ نیوتن متر۷۳۰ نیوتن متر
گیربکس۸ سرعته اتوماتیک۹ سرعته اتوماتیکتک سرعته۸ سرعته دوکلاچه
محور محرکچهارچرخچهارچرخچهارچرخعقب
وزن۲۲۶۰ کیلوگرم۲۳۲۵ کیلوگرم۳۱۶۰ کیلوگرم۱۷۰۵ کیلوگرم

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.