درگ دیدنی کادیلاک اسکالید V با مرسدس G63 AMG و رنجروور P530

درگ دیدنی کادیلاک اسکالید V با مرسدس G63 AMG و رنجروور P530

کادیلاک اسکالید V یکی از قوی‌ترین شاسی‌بلندهای حال حاضر دنیا محسوب می‌شود اما در این بخش از بازار هرگز تنها نیست و رقبایی مثل مرسدس بنز و لندروور نیز قدرت و پرفورمنس بالایی را در شاسی‌بلندهای لوکس خود ارائه می‌کنند. حال برای اینکه ببینیم اسکالید V در مقایسه با رقبا چقدر سریع است، تراتل هاوس آن را در برابر مرسدس G63 AMG و رنجروور P530 قرار داده است.

اسکالید V با قیمت پایهٔ ۱۵۱,۴۹۰ دلار، با اختلاف گران‌ترین محصول کادیلاک محسوب می‌شود. البته با پرداخت این مبلغ مالک قوی‌ترین شاسی‌بلند فول سایز بازار با ۶۸۲ اسب بخار قدرت خواهید شد. البته این ماشین با وزن ۲۸۲۰ کیلوگرم، سنگین‌ترین خودروی این جمع هم محسوب می‌شود. در همین حال، با پرداخت ۱۲۴,۲۷۵ دلار می‌توان سراغ رنجروور P530 رفت که از پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربوی ب‌ام‌و با ۵۳۰ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند. این رقم اختلاف زیادی را با اسکالید نشان می‌دهد اما رنجی فقط ۲۵۰۸ کیلوگرم وزن دارد. مرسدس G63 هم با ۲۶۵۰ کیلوگرم، کمی سنگین‌تر است اما قدرت بیشتری هم دارد. پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی این خودرو ۵۸۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و با قیمت ۱۸۰,۰۵۰ دلار، گران‌ترین عضو جمع محسوب می‌شود.

آنچه پس از درگ اول مشخص می‌شود این است که قیمت بیشتر همیشه به معنای سرعت بیشتر نیست زیرا اسکالید V به‌راحتی از همان ابتدا جلو می‌افتد و ۴۰۰ متر را زودتر از مرسدس و رنجروور طی می‌کند. با وجود وزن زیاد، نیروگاه V8 سوپرشارژ زیر کاپوت این ماشین آن‌قدر قدرتمند است که رقبا حریف آن نمی‌شوند. بااین‌حال، در مسابقهٔ رولینگ همه‌چیز تغییر می‌کند و این بار مرسدس به لطف وزن سبک‌تر خود با وجود قدرت کمتر جلو می‌افتد. G63 ممکن است زیر کاپوت اسب‌های بخار کمتری داشته باشد اما گشتاور ۸۵۰ نیوتن متری در ترکیب با ۱۷۰ کیلوگرم وزن کمتر باعث پیروزی آن می‌شود.

مقایسه مشخصات فنی

 مرسدس G63 AMGکادیلاک اسکالیدرنجروور P530
پیشرانه۴.۰ لیتری V8 توئین توربو۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو
قدرت۵۸۵ اسب بخار۶۸۲ اسب بخار۵۳۰ اسب بخار
گشتاور۸۵۰ نیوتن متر۸۸۵ نیوتن متر۷۵۰ نیوتن متر
گیربکس۹ سرعته اتوماتیک۱۰ سرعته اتوماتیک۸ سرعته اتوماتیک
محور محرکچهارچرخچهارچرخچهارچرخ
وزن۲۶۵۰ کیلوگرم۲۸۲۰ کیلوگرم۲۵۰۸ کیلوگرم
قیمت۱۸۰,۰۵۰ دلار۱۵۱,۴۹۰ دلار۱۲۴,۲۷۵ دلار

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
10 + 2 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.