درگ دیدنی و حساس ب‌ام‌و M4 کامپتیشن با شورلت کوروت C8

درگ دیدنی و حساس ب‌ام‌و M4 کامپتیشن با شورلت کوروت C8

هرچند شورلت کوروت C8 و ب‌ام‌و M4 کامپتیشن خودروهای هم‌کلاس و هم‌رده‌ای نیستند اما قدرتی نزدیک به هم دارند، نیروی موتور در هردو توسط گیربکس‌های هشت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های عقب فرستاده می‌شود و وزن هردو حدود ۱۷۰۰ کیلوگرم است. البته کوروت یک خودروی دونفرهٔ موتور وسط با قیمت پایین‌تر است درحالی‌که ب‌ام‌و یک کوپهٔ چهارنفرهٔ موتور جلو است؛ بنابراین، این دو ماشین از لحاظ مشخصات مشابه اما در طراحی بسیار متفاوت هستند.

بااین‌حال، هنوز هم اعداد و ارقام نشان می‌دهند که کوروت و M4 در سرعت و پرفورمنس خط مستقیم هم‌سطح یکدیگر هستند. این همان چیزی است که مردان ادموندز قصد دارند با برگزاری یک سری مسابقات درگ ایستاده و رولینگ بین این دو ماشین نشان دهند. برای یادآوری، کوروت C8 از ۴۹۵ اسب بخار قدرت برخوردار است که به روش سنتی توسط پیک پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی تولید می‌شود. از سوی دیگر، پشت جلوپنجرهٔ بزرگ M4 یک موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربو قرار گرفته که در نسخهٔ کامپتیشن ۵۱۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

در این جدال، کوروت و M4 در دو مسابقهٔ درگ ایستاده و دو رولینگ به مصاف هم می‌روند که این مسابقات به‌خوبی پرفورمنس دو خودرو را در مقایسه باهم نشان می‌دهد به شرطی که رانندهٔ ب‌ام‌و در درگ جامپ استارت نکند! البته درگ دوم بدون مشکل برگزار می‌شود و دو خودرو شانه‌به‌شانهٔ هم پیش می‌روند اما نهایتاً، این کوروت است که با اختلافی جزئی پیروز می‌شود. در رولینگ اما اوضاع تغییر می‌کند و ب‌ام‌و با تنها ۱۵ اسب بخار قدرت بیشتر روی کاغذ، کاملاً بر حریف برتری دارد. این موضوع برخی حرف‌وحدیث‌ها در مورد اینکه M4 قدرت بیشتری از عدد اعلامی دارد را تقویت می‌کند.

مشخصات فنی

 ب‌ام‌و M4 کامپتیشنشورلت کوروت C8
پیشرانه۳ لیتری I6 توئین توربو۶.۲ لیتری V8
قدرت۵۱۰ اسب بخار۴۹۵ اسب بخار
گشتاور۶۵۰ نیوتن متر۶۳۷ نیوتن متر
گیربکس۸ سرعته اتوماتیک۸ سرعته دوکلاچه
محور محرکعقبعقب
وزن۱۷۱۵ کیلوگرم۱۶۵۵ کیلوگرم
شتاب صفر تا ۹۶۳.۷ ثانیه۳.۴ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر۱۱.۶ ثانیه۱۱.۵ ثانیه
توقف از ۹۶۳۲.۳ متر۳۰.۸ متر
شتاب جانبی۱.۰۶ جی۱.۰۸ جی
قیمت پایه۷۵,۶۹۵ دلار۵۹,۹۹۵ دلار
قیمت تست‌شده۱۰۱,۹۹۵ دلار۸۰,۶۶۰ دلار

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
7 + 2 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.