درگ دیدنی شورلت کوروت C8 با مرسدس AMG GT63 S و نیسان GT-R

درگ دیدنی شورلت کوروت C8 با مرسدس AMG GT63 S و نیسان GT-R

یکی از نمادهای صنعت خودروسازی آمریکا، شورلت کوروت است که در نسل C8 خود تحول بزرگی را تجربه کرده و به سوپراسپرتی موتور وسط تبدیل شده است. کوروت در بازار با رقبای هم‌وطنی مثل فورد موستانگ مواجه است اما حالا در این درگ جالب به مصاف رقبای آلمانی و ژاپنی رفته است. البته نمی‌خواهیم این درگ را به یک جنگ جهانی بین کشورها تبدیل کنیم زیرا این سه خودرو هرگز رقیب مستقیم یکدیگر نیستند.

البته میدانیم که مهندسان کوروت برای توسعهٔ این خودرو تا حد زیادی نیسان GT-R را موردبررسی قرار داده‌اند اما این کار برای نسخه‌های قوی‌تر C8 بوده و کوروت استینگری پایه از همهٔ نسخه‌های گودزیلا ارزان‌تر است. رقیب دیگر کوروت در این درگ هم مرسدس AMG GT63 S است که یک سوپرسدان وحشی بوده و ازهرجهت با سوپراسپرت شورلت تفاوت دارد. این درگ اما همهٔ مزیت‌هایی که ترکیب جدید موتور وسط برای کوروت به همراه داشته را نشان داده است.

هرچند موتور ۶.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی C8 با ۴۹۵ اسب بخار قدرت و ۶۳۷ نیوتن متر گشتاور به میزان قابل‌توجهی از دو رقیب دیگر ضعیف‌تر است اما قرارگیری این موتور روی چرخ‌های عقب باعث می‌شود کشش خودرو بهبود پیدا کند. به همین دلیل، کانال کانادایی Throttle House در این درگ می‌خواهد چگونگی عملکرد کوروت موتور وسط را در برابر هیولاهای چهارچرخ محرک نشان دهد.

AMG GT63 S با برخورداری از یک نیروگاه ۴ لیتری V8 توئین توربو با ۶۴۰ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور، در درگ‌های قبلی بسیار خوب عمل کرده و با اطمینان می‌توان گفت که در کلاس خود بهترین است. وجود دو توربوشارژر در پیشرانهٔ این سوپرسدان آلمانی موجب شده گشتاور بسیار بیشتری نسبت به کوروت تولید کند اما باید توجه داشت که GT63 S یک خودروی چهاردر است که حدود نیم تن وزن بیشتری نسبت به C8 دارد.

GT-R هم هرچند قطعاً طی یک دههٔ گذشته بسیار سالخورده شده اما هنوز هم سوپراسپرت بسیار توانمند و رقیب خطرناکی است. در سینهٔ این گودزیلای ژاپنی موتور ۳.۸ لیتری V6 توئین توربویی قرار گرفته که در این نسخهٔ پایه ۵۷۰ اسب بخار قدرت و ۶۳۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند؛ بنابراین هرچند گشتاور نیسان با کوروت برابر است اما ۷۵ اسب بخار قدرت بیشتری دارد. البته GT-R هم ۲۶۰ کیلوگرم از کوروت سنگین‌تر است. خب با توجه به همهٔ این اعدادی که بیان شد، اگر می‌خواهید بدانید کدام خودرو برندهٔ این درگ و رقابت جذاب می‌شود، ویدئوی زیر را تماشا کنید.

مشخصات فنی

 شورلت کوروت C8مرسدس AMG GT63 Sنیسان GT-R
پیشرانه۶.۲ لیتری V8۴.۰ لیتری V8 توئین توربو۳.۸ لیتری V6 توئین توربو
قدرت۴۹۵ اسب بخار۶۴۰ اسب بخار۵۷۰ اسب بخار
گشتاور۶۳۷ نیوتن متر۹۰۰ نیوتن متر۶۳۵ نیوتن متر
گیربکس۸ سرعته دوکلاچه۹ سرعته اتوماتیک۶ سرعته اتوماتیک
محور محرکعقبچهارچرخچهارچرخ
وزن۱۵۲۶ کیلوگرم۲۰۱۷ کیلوگرم۱۷۸۴ کیلوگرم
قیمت پایه۶۰,۰۰۰ دلار۱۶۲,۱۹۵ دلار۱۱۵,۳۳۵ دلار

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 8 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.