درگ دو R! فولکس‌واگن گلف R در برابر هوندا سیویک تایپ R

درگ دو R! فولکس‌واگن گلف R در برابر هوندا سیویک تایپ R

فولکس‌واگن گلف R یکی از جدیدترین هاچ‌بک‌های داغ بازار است و حالا کارواو آن‌را در برابر هوندا سیویک تایپ R قرار داده است؛ بنابراین در اینجا این فرصت را خواهیم داشت که ببینیم کدام‌یک از این هاچ‌بک‌های R نشان سریع‌تر هستند. این دو خودرو از لحاظ مشخصات فنی بسیار شبیه به هم هستند زیرا هردو از پیشرانه‌های ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۳۲۰ اسب بخار قدرت استفاده می‌کنند.

اما از این که بگذریم، قسمت‌های دیگر قوای محرکهٔ خودروها تفاوت‌های بزرگی باهم دارد زیرا هوندا از گیربکس شش سرعتهٔ دستی استفاده می‌کند و محرک جلو است درحالی‌که گلف به گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه و سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز است. علاوه بر این، در گشتاور هم گلف با ۴۲۰ نیوتن متر بر رقیب ژاپنی با ۴۰۰ نیوتن متر برتری دارد.

این تفاوت‌ها با آغاز درگ بلافاصله خود را نشان می‌دهند زیرا درحالی‌که سیویک برای لانچ تلاش می‌کند، گلف مثل موشک دور می‌شود. این در حالی است که مت واتسون می‌گوید عقب ماندن هوندا ارتباطی با رانندهٔ آن ندارد زیرا وی یک رانندهٔ حرفه‌ای است. پس‌ازاین، درگ دیگری برگزار می‌شود با این تفاوت که در آن گلف حرکت را کمی دیرتر از سیویک آغاز می‌کند اما بازهم این رقیب آلمانی است که پیروز می‌شود. در درگ سوم، مت واتسون تا ۱۰ می‌شمارد و سپس راه می‌افتد و بالاخره با این شرایط سیویک با اختلافی جزئی به پیروزی می‌رسد.

در مسابقهٔ رولینگ هم همین داستان جریان دارد زیرا گلف R بدون هیچ مشکلی سیویک تایپ R را پشت سر می‌گذارد. تنها جایی که هوندا می‌تواند رقیب آلمانی را مغلوب کند ترمز گیری است. البته در اینجا هم اختلاف در حد چند سانتی‌متر است اما همین کافی است تا سیویک تایپ R یک پیروزی در این رقابت کسب کند.

مشخصات فنی

 هوندا سیویک Rفولکس‌واگن گلف R
پیشرانه۲ لیتری I4 توربو۲ لیتری I4 توربو
قدرت۳۲۰ اسب بخار۳۲۰ اسب بخار
گشتاور۴۰۰ نیوتن متر۴۲۰ نیوتن متر
گیربکس۶ سرعته دستی۷ سرعته دوکلاچه
محور محرکجلوچهارچرخ
وزن۱۳۸۰ کیلوگرم۱۵۵۱ کیلوگرم
قیمت۳۲,۸۲۰ پوند۳۹,۲۷۰ پوند

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
17 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.