درگ دو دنیای متفاوت! لامبورگینی اوراکان پرفورمنته در برابر تسلا مدل S

درگ دو دنیای متفاوت! لامبورگینی اوراکان پرفورمنته در برابر تسلا مدل S

همه می‌دانیم که این دو خودرو بسیار سریع هستند اما خب پرفورمنس خود را به روش‌های بسیار متفاوتی به نمایش می‌گذارند. درحالی‌که لامبورگینی اوراکان پرفورمنته یک ایتالیایی بسیار ناب است تسلا مدل S سکوت خود را با قدرتی فوق‌العاده و شتابی بسیار زیاد ترکیب کرده است.

پیش از آنکه وارد بحث نتایج شویم ابتدا آمار و ارقام را بررسی می‌کنیم. اوراکان پرفورمنته از نیروگاه تنفس طبیعی ۱۰ سیلندر ۵.۲ لیتری با قدرت ۶۳۰ اسب بخار استفاده می‌کند. این نیرو به هر چهار چرخ این سوپرکار که وزن حدود ۱۳۶۰ کیلوگرمی دارد منتقل می‌شود.

تسلا مدل S پرفورمنس نیز خودرویی چهار چرخ محرک بوده هرچند قدرت آن ۸۲۳ اسب بخار می‌باشد. علاوه بر قدرت زیاد، حالت درگ جدیدی وجود دارد که باعث کاهش ارتفاع این خودرو در زمان لانچ می‌شود. البته نقطه‌ضعف اصلی تسلا به وزن اضافی آن مربوط می‌شود چراکه وزن این خودرو برابر با ۲۲۴۱ کیلوگرم است.

بدون تعجب باید گفت تسلا در ابتدای مسابقه اول که طی مسافت ۴۰۰ متر است پیش می‌افتد. این خودرو لانچ بهتری داشته و قدرت بیشتر آن باعث می‌شود شکست دادنش کاری غیرممکن باشد. اما مدل S نمی‌تواند تا انتهای مسابقه برتری خود را حفظ کند و خیلی زود اوراکان آن را مغلوب می‌کند. در مسابقه دوم که رسیدن به سرعت ۱۰۰ و سپس توقف کامل (۰-۱۰۰-۰) است هم این لامبورگینی است که در نتیجه‌ای کاملاً سورپرایز کننده بر رقیب خود غلبه می‌کند و نه تنها وزن بیشتر تسلا، بلکه ترمزها نیز در این نتیجه دخیل بوده‌اند.

البته صرف‌نظر از نتیجه به دست آمده در چنین مسابقاتی، پیروز اصلی تماشاچیان آن هستند. با اینکه قدرت الکتریکی این بار برنده مطلق نیست اما نشان می‌دهد که آینده چه شکلی خواهد بود.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
13 + 3 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.