درگ دود و سکوت! داج هلکت ردای در برابر تسلا مدل S پرفورمنس

درگ دود و سکوت! داج هلکت ردای در برابر تسلا مدل S پرفورمنس

نبرد بین خودروهای بنزینی و الکتریکی به جاهای حساسی رسیده و البته اوضاع برای خودروهای درون‌سوز خیلی خوب به نظر نمی‌رسد. گشتاور آنی پیشرانه‌های الکتریکی به همراه سیستم چهار چرخ محرک باعث شده محصولات تسلا همچون مدل S پرفورمنس و مدل ۳ کوچک‌تر بتوانند شتاب فوق‌العاده‌ای داشته باشند اما خودروهای عضلانی سنتی همچون داج چلنجر هلکت هنوز هم آماده رقابت هستند و اگر کشش کافی وجود داشته باشد می‌تواند از پس خودروهای الکتریکی برآید. در ویدئویی که منتشر شده می‌توانیم درگ تسلا مدل S و داج چلنجر هلکت ردای را مشاهده کنیم، مسابقه‌ای که نتایج جالبی دارد.

اول نگاهی خواهیم داشت به مشخصات هر دو خودرو که در آن تسلا مدل S پرفورمنس ۲۰۲۰ از دو پیشرانه الکتریکی با قدرت ۷۷۸ اسب بخار استفاده کرده و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۲.۴ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۲۶۲ کیلومتر در ساعتی دارد. این خودرو می‌تواند مسافت ۴۰۰ متر را در حدود ۱۰ ثانیه طی کند. چلنجر هلکت نیز قدرت ۷۹۸ اسب بخاری خود را از طریق گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به چرخ های عقب منتقل کرده و شتاب ۳.۷ ثانیه‌ای دارد. این خودرو نیز مسافت ۴۰۰ متر را زیر ۱۲ ثانیه طی می‌کند. تسلا روی کاغذ شتاب بهتری دارد اما باید ببینیم در دنیای واقعی وضعیت چگونه خواهد بود.

داج از لاستیک‌های درگ رادیال میکی تامپسون استریت SS استفاده کرده درحالی‌که تسلا دارای لاستیک‌های استوک میشلین پایلوت اسپورت ۴ می‌باشد. هلکت همچنین از فیلتر پرفورمنس سود برده و فاقد صندلی عقب می‌باشد.

با آغاز مسابقه شاهد درگ خوب هر دو خودرو هستیم و تسلا زمان واکنش ۰.۰۳۲ ثانیه را ثبت کرده درحالی‌که این زمان برای داج ۰.۲۱۹ ثانیه بوده است. نتیجه اینکه تسلا زمان ۱۰.۷۶۱ ثانیه‌ای را ثبت کرده و هلکت نیز زمان ۱۰.۷۸۳ را بر جای می‌گذرد. در واقع تسلا فقط با ۰.۰۲۲ ثانیه اختلاف برنده این مسابقه شده است. در مسابقه دوم هلکت زمان ۱۰.۷۳۳ ثانیه‌ای را ثبت کرده و ۰.۰۹۴ ثانیه سریع‌تر از تسلا عمل می‌کند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
11 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.