درگ دوج چارجر هلکت ردآی و مرسدس E63 S AMG

درگ دوج چارجر هلکت ردآی و مرسدس E63 S AMG

بله قبول داریم که این درگ اصلاً عادلانه نیست. دوج چارجر هلکت یک ماسل کار چهاردر وحشی است درحالی‌که در سمت دیگر میدان یک مرسدس E63 AMG استیشن قرار دارد. این یعنی دو خودروی مذکور هیچ وجه اشتراکی باهم ندارد اما در مسافت ۴۰۰ متر این موضوع اهمیتی ندارد و فقط می‌خواهیم بدانیم کدام خودرو زودتر از خط پایان عبور می‌کند. در ابتدا باید گفت هلکت در قدرت برتری قابل‌توجهی نسبت به رقیب آلمانی دارد زیرا پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ آن ۷۹۷ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. بااین‌حال، مرسدس هم زیر کاپوت خود یک موتور ۴ لیتری V8 توئین توربو با ۶۱۲ اسب بخار قدرت پنهان کرده که در دنیای استیشن‌ها رقبای بسیار کمی دارد.

همچنین هرچند این مرسدس با ۲۱۲۴ کیلوگرم وزن اصلاً خودروی سبکی نیست اما از سوی دیگر، چارجر هم با ۲۰۹۱ کیلوگرم وزن خیلی سبک‌تر نیست و دو خودرو هم‌وزن هستند. نکتهٔ مهم‌تر اینکه چارجر تمام نیروی خود را به چرخ‌های عقب انتقال می‌دهد درحالی‌که E63 به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز است و این می‌تواند در آغاز حرکت بسیار به استیشن آلمانی کمک کند. به همین دلیل، روی کاغذ E63 می‌تواند چارجر هلکت را مغلوب کند اما این مسابقه نه روی کاغذ برگزار می‌شود و نه روی پیست مخصوص درگ؛ بنابراین، شاید نتیجهٔ رقابت طبق انتظارات پیش نرود.

این رویارویی با مسابقهٔ رولینگ از سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت آغاز می‌شود که تقریباً در همهٔ آن‌ها چارجر با اختلافی به‌اندازهٔ چند طول یک خودرو پیروز می‌شود. در این مسابقه‌ها، تنها زمانی که چارجر کشش خود را از دست داد اختلاف بین خودروها کم شد اما بازهم رقیب آلمانی با اختلاف کمی شکست خورد. این ویدئو اما برای اینکه نشان دهد E63 در کشش چقدر نسبت به چارجر برتری دارد، با یک مسابقهٔ درگ از حالت ایستاده به پایان می‌رسد. این درگ نشان می‌دهد که هرگز نباید یک استیشن با نشان AMG را از حالت ایستاده به چالش کشید مگر اینکه در استیشن AMG دیگری نشسته باشید.

مقایسه مشخصات فنی

 چارجر هلکت ردآیمرسدس E63 S AMG
پیشرانه۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو
قدرت۷۹۷ اسب بخار۶۱۲ اسب بخار
گشتاور۹۶۰ نیوتن متر۸۵۰ نیوتن متر
گیربکس۸ سرعته اتوماتیک۹ سرعته اتوماتیک
محور محرکعقبچهارچرخ
وزن۲۱۲۴ کیلوگرم۲۰۹۱ کیلوگرم
قیمت۸۳ هزار دلار۱۱۳ هزار دلار

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
3 + 10 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.