درگ دوباره ب‌ام‌و M5 و مرسدس-ای‌ام‌جی E63 S

درگ دوباره ب‌ام‌و M5 و مرسدس-ای‌ام‌جی E63 S

حالا که نسل جدید ب‌ام‌و M5 F90 تولید شده و از پیشرانه و سیستم چهار چرخ محرک جدید سود می‌برد همه می‌خواهند این محصول باواریایی را تست کنند. این خودرو نه تنها با عضلانی‌های صنعت خودرو روبرو شده بلکه به عنوان سنگ محکی ۳۰ ساله در مقابل رقبای سرسخت دیگری نیز قرار گرفته است. از آنجایی که مدیران آئودی هنوز روی تولید RS6 جدید کار می‌کنند بنابراین تنها خودرویی که باید شکست داده شود مرسدس-ای‌ام‌جی E63 S است.

البته این مقایسه چندان منصفانه نیست. رقیب واقعی M5 باید مرسدس-ای‌ام‌جی E63 باشد زیرا نسخه S دارای قدرت و گشتاور بیشتر است. مدل E63 قدرت ۵۷۱ اسب بخاری و گشتاور ۷۵۰ نیوتون متری داشته درحالی‌که برادر S آن از خروجی ۶۱۲ اسبی و گشتاور ۸۵۰ نیوتون متری سود می‌برد. هر دو خودرو با سیستم چهار چرخ محرک عرضه شده و تفاوت شتاب آن‌ها تنها یک‌دهم ثانیه است. البته این تفاوت در شتاب گیری با توجه به تفاوت خروجی پیشرانه‌ها کمی عجیب به نظر می‌رسد.

با این وجود همه افراد روی E63 S تمرکز کرده‌اند. این سوپر سدان اشتوتگارتی نشان داده که در خط مستقیم می‌تواند با سوپرکارهای کامل رقابت کند و همچنین به راحتی بتواند ۴ سرنشین را حمل کند. M5 هم داستان مشابهی دارد اما وزن کمتر آن با قدرت کمتر همراه شده است.

پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربوی این سوپر سدان باواریایی قدرت ۶۰۰ اسب بخاری و گشتاور ۷۵۰ نیوتون متری داشته ولی به نظر می‌رسد از نظر اعداد و ارقام کمی زیر سایه مرسدس قرار می‌گیرد.

سیستم چهار چرخ محرک هم‌اکنون به M5 اجازه می‌دهد تا در خط مستقیم با AMG سرشاخ شود و همان‌گونه که ویدئو هم نشان می‌دهد این کار چیزی بیشتر از یک رقابت ساده است به گونه‌ای که M5 هر دو درگ را پیروز می‌شود. البته رقابت بین این دو رقیب همیشگی بسیار نزدیک و فشرده است. تا به اینجا ویدئوهای مشابهی را تماشا کرده‌ایم که در برخی از آن‌ها E63 S و در برخی هم M5 پیروز شده اما در این ویدئو M5 است که حرف اول و آخر را می‌زند. با ورود مدل M5 کامپتیشن ۶۲۵ اسب بخاری به میدان، روزهای سختی در انتظار مرسدس خواهد بود! در ادامه تعدادی از درگ‌ها و مسابقات بین این دو حریف قدر را مرور می‌کنیم.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
8 + 5 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.