درگ خودروهای محبوب: سیویک، مزدا ۳ و کرولا

درگ خودروهای محبوب: سیویک، مزدا ۳ و کرولا

به جرات می‌توان گفت طراحی نسل جدید هوندا سیویک ۲۰۲۲ باب میل همه نیست اما شکی وجود ندارد که یازدهمین نسل این خودرو از نظر قدرت پیشرانه بهبود یافته هرچند این میزان خیلی زیاد نیست. سؤال این است که پرفورمنس بهتر سیویک جدید برای غلبه بر دو رقیب همیشگی کفایت می‌کند؟

البته که ما درباره مزدا ۳ و تویوتا کرولا صحبت می‌کنیم. به منظور مقایسه‌ای دقیق، این مسابقه درگ بین نسخه‌های فول و دیفرانسیل جلوی هر سه سدان کامپکت ژاپنی برگزار شده است.

اگرچه چنین سدان هایی جزو جذاب‌ترین گزینه‌ها برای مسابقات درگ نیستند اما مقایسه سیویک، مزدا ۳ و کرولا همواره جذابیت‌های خاص خودش را داشته است.

سیویک تورینگ ۲۰۲۲ از پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو با قدرت ۱۸۰ اسب بخار و گشتاور ۲۴۰ نیوتون متر سود می‌برد. این قدرت از طریق گیربکس CVT به چرخ ها منتقل می‌شود، گیربکسی که به گفته هوندا بهتر از همیشه شده است.

مزدا ۳ به پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی با قدرت و گشتاور ۱۸۶ اسب بخار و ۲۵۲ نیوتون متر مجهز است. این خودرو علاوه بر قوی‌تر بودن نسبت به سیویک دارای گیربکس مبدل گشتاور اسپورت تر نیز می‌باشد.

مزدا ۳ توربو در این درگ شرکت نکرده زیرا به سیستم چهار چرخ محرک مجهز است و خب این یک مزیت بزرگ محسوب می‌شود.

ما نتایج این مسابقه را لو نمی‌دهیم اما باید به یک نکته بدیهی اشاره‌ کنیم و آن‌هم اینکه تویوتا کرولا نمی‌تواند در چنین مسابقاتی رتبه اول را کسب کند هرچند ارزان‌ترین خودروی این مقایسه بوده و قابلیت اطمینان آن نیز در همه دنیا شناخته شده است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
14 + 4 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.