درگ خانوادگی سوپر سدان‌های بی‌ ام‌ و M8 کامپتیشن، M5 کامپتیشن و M5 CS

درگ خانوادگی سوپر سدان‌های بی‌ام‌و M8 کامپتیشن، M5 کامپتیشن و M5 CS

سدان‌ها ممکن است مانند گذشته فروش بالایی نداشته باشند اما برخی خودروسازان هنوز هم سوپر سدان‌های جذابی تولید می‌کنند. ب‌ام‌و یکی از همین شرکت‌ها است که در سبد محصولات خود هیچ کمبود از سدان‌ها ندارد. مدل‌های M5 و M8 گرن کوپه نمونه‌ای از این خودروها هستند که هرچند در قطعات فنی اشتراکات زیادی باهم دارند اما ویدئوی جدید کارواو نشان می‌دهد که در دنیای واقعی پرفورمنس آن‌ها خیلی شبیه به هم نیست.

در این درگ، M5 کامپتیشن، M5 CS و M8 کامپتیشن گرن کوپه در برابر هم قرار گرفته‌اند. هر سهٔ این سدان‌ها از یک پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو استفاده می‌کنند که گشتاور آن در هر سه خودرو یکسان و برابر با ۷۵۰ نیوتن متر است اما قدرت این موتور در M5 و M8 گرن کوپه ۶۲۵ اسب بخار است درحالی‌که در M5 CS کمی قوی‌تر بوده و ۶۳۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. انتقال نیرو هم در هر سه خودرو از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک و سامانهٔ چهارچرخ محرک xDrive صورت می‌گیرد.

درگ اول شروع شک‌برانگیزی داشت اما در درگ دوم، M5 CS و M8 کامپتیشن، M5 کامپتیشن را در گردوغبار خود رها کردند. در پایان، M5 CS با تایم ۱۰.۹ ثانیه پیروز درگ شد و M8 هم با ۱۱.۳ ثانیه در جایگاه دوم قرار گرفت درحالی‌که M5 کامپتیشن تایم نه‌چندان جالب ۱۲.۷ ثانیه را ثبت کرد. البته کارواو در درگ‌های قبلی خود با این خودرو تایم ۱۱.۱ ثانیه را هم ثبت کرده و بنابراین می‌توان گفت M5 کامپتیشن در این درگ در بهترین شرایط خود قرار نداشته است.

نتیجهٔ مسابقهٔ رولینگ هم تفاوتی ندارد و M5 CS به لطف قدرت بیشتر و وزن کمتر، دو برابر دیگر را مغلوب می‌کند. این خودرو همچنین با استفاده از ترمزهای کربن سرامیکی خود در آزمایش ترمز هم پیروز شده و در مسافت کمتری نسبت به دو سدان دیگر متوقف می‌شود؛ بنابراین، مطمئناً M5 CS پرفورمنس بهتری نسبت به دیگر سوپر سدان‌های ب‌ام‌و دارد اما آیا بچسب قیمتی گزاف آن ارزش این اختلاف پرفورمنس را دارد؟

مشخصات فنی

 ب‌ام‌و M5 CSM5 کامپتیشنM8 کامپتیشن
پیشرانه۴.۴ لیتری V8۴.۴ لیتری V8۴.۴ لیتری V8
تنفستوئین توربوتوئین توربوتوئین توربو
قدرت۶۳۵ اسب بخار۶۲۵ اسب بخار۶۲۵ اسب بخار
گشتاور۷۵۰ نیوتن متر۷۵۰ نیوتن متر۷۵۰ نیوتن متر
گیربکس۸ سرعته اتوماتیک۸ سرعته اتوماتیک۸ سرعته اتوماتیک
محور محرکچهارچرخچهارچرخچهارچرخ
وزن۱۸۲۵ کیلوگرم۱۸۹۵ کیلوگرم۱۹۸۰ کیلوگرم
قیمت۱۴۰,۷۸۰ پوند۱۰۴,۳۸۰ پوند۱۲۳,۹۵۰ پوند

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
3 + 7 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.