درگ حیثیتی میان پورشه ۹۱۱ توربو S و فراری F8 تریبوتو

درگ حیثیتی میان پورشه ۹۱۱ توربو S و فراری F8 تریبوتو

همه میدانیم که نسل جدید پورشه ۹۱۱ توربو S یکی از سلاطین مسافت ۴۰۰ متر یا همان رقابت درگ است چراکه این غول‌کش آلمانی تاکنون ابرماشین‌های فوق‌العاده‌ای مثل مک‌لارن ۷۲۰S، فراری ۸۱۲ و لامبورگینی اونتادور SVJ را مغلوب کرده است؛ اما آیا توربو S جدید می‌تواند در ۴۰۰ متر پشت فراری F8 تریبوتو را هم به خاک بمالد؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال، کانال یوتیوب ۸۸۸MF این دو سوپراسپرت بشدت سریع حال حاضر دنیا را در برابر یکدیگر قرار داده است.

اما پیش از آنکه به سراغ تماشای رقابت جذاب این دو ماشین برویم بهتر است در ابتدا نگاهی به مشخصات فنی آن‌ها داشته باشیم. ۹۱۱ توربو S جدید از پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربوی آشنای پورشه استفاده می‌کند که مهندسان آلمانی خروجی آن‌را در اینجا به ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور رسانده‌اند. این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. از سوی دیگر، در سینهٔ F8 تریبوتو نیروگاه ۳.۹ لیتری V8 توئین توربوی فراری قرار گرفته که ۷۲۰ اسب بخار قدرت و ۷۷۰ نیوتن متر گشتاور دارد.

بنابراین، فراری از لحاظ قدرت بر پورشه برتری دارد. علاوه بر این، اسب سرکش مارانلو از مزیت وزن کمتر هم برخوردار است زیرا با ۱۴۳۵ کیلوگرم وزن، نزدیک به ۳۰۰ کیلوگرم از رقیب آلمانی سبک‌تر است. همچنین باید توجه داشت که توربو S حاضر در این رقابت از نوع کابریولت است که حدود ۷۰ کیلوگرم از نسخهٔ کوپه سنگین‌تر بوده و این اضافه‌وزن می‌تواند درنتیجهٔ درگ تأثیرگذار باشد. البته از سوی دیگر، نیروی موتور در فراری فقط به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود درحالی‌که سامانهٔ چهارچرخ محرک پورشه می‌تواند به لانچ بهتر آن کمک کند.

با همهٔ این‌ها، فکر می‌کنید در این رقابت حساس، فراری موتور وسط با قدرت بیشتر و وزن کمتر پیروز خواهد شد یا ترکیب موفق موتور عقب پورشه در کنار انتقال قدرت به چهارچرخ بازهم موجب برتری آن می‌شود؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال ویدئوی زیر را تماشا کنید.

 

 پورشه ۹۱۱ توربو Sفراری F8 تریبوتو
پیشرانه۳.۸ لیتری H6 توئین توربو۳.۹ لیتری V8 توئین توربو
قدرت۶۵۰ اسب بخار۷۲۰ اسب بخار
گشتاور۸۰۰ نیوتن متر۷۷۰ نیوتن متر
گیربکس۸ سرعته دوکلاچه۷ سرعته دوکلاچه
محور محرکچهارچرخعقب
وزن۱۷۱۰ کیلوگرم۱۴۳۵ کیلوگرم
قیمت۲۰۴,۷۵۰ دلار۲۷۹,۴۵۰ دلار

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 2 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.