درگ جذاب کراس‌ اوورهای پرفورمنس مرسدس، ب‌ام‌و، جگوار و آلفارومئو

درگ جذاب کراس‌اوورهای پرفورمنس مرسدس، ب‌ام‌و، جگوار و آلفارومئو

کدام کراس‌اوور کامپکت از همه سریع‌تر است؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال، کارواو بهترین کراس‌اوورهای لوکس پرفورمنس دنیا را در یک باند خالی فرودگاه گرد هم جمع کرده است. این‌ها نماینده‌هایی از مرسدس، ب‌ام‌و، آلفارومئو و جگوار هستند و جزء سریع‌ترین کراس‌اوورهای روی کرهٔ زمین به‌حساب می‌آیند. حال بیایید با شرکت‌کنندگان این رقابت جذاب آشنا شویم.

ب‌ام‌و X3 M یک M3 برای کسانی است که کارایی بیشتر یک کراس‌اوور را ترجیح می‌دهند. البته مطمئناً X3 M مرکز ثقل بالاتر و وزن بیشتری نسبت به M3 دارد اما بااین‌حال پرفورمنس آن هنوز هم سرسام‌آور است. در سینهٔ این کراس‌اوور اسپرت باواریایی همان پیشرانهٔ M3 یعنی ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربو قرار گرفته که ۵۱۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و به یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک متصل است. نیروی این موتور توسط سامانهٔ XDrive به هر چهارچرخ منتقل می‌شود و خودرو را ظرف تنها ۳.۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رساند.

مرسدس AMG GLC63 S یک کراس‌اوور شیطانی است. این ماشین به یک نیروگاه ۴ لیتری V8 توئین توربو مجهز است که ۵۱۰ اسب بخار قدرت را به گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک تحویل می‌دهد. در اینجا هم سامانهٔ ۴Matic مرسدس بنز نیروی موتور را به هر چهارچرخ می‌رساند تا GLC63 S بتواند ظرف ۳.۶ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

آلفارومئو استلویو کوادریفولیو جذابیت یک سوپرکار ایتالیایی را در بدنهٔ کاربردی یک کراس‌اوور ارائه می‌کند. زیر کاپوت این خودرو یک پیشرانهٔ ۲.۹ لیتری V6 توئین توربو پنهان شده که ۵۱۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک هم نیروی این موتور را به هر چهارچرخ تحویل می‌دهد. آلفارومئو شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر استلویو QV را ۳.۶ ثانیه اعلام کرده است.

و درنهایت به جگوار F-Pace SVR می‌رسیم که اخیراً فیس‌لیفت میان‌دوره‌ای خود را تجربه کرده است. این کراس‌اوور بریتانیایی از یک پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 سوپرشارژ با ۵۵۰ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند تا قوی‌ترین عضو این جمع لقب گیرد. این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل می‌شود و کراس‌اوور جگوار را ظرف ۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رساند.

کدام‌یک از این سوپر کراس‌اوورها سریع‌تر است؟ هرچند مشخصات این چهار ماشین بسیار مشابه یکدیگر است اما نتیجهٔ مسابقه آن‌طور که انتظار دارید نیست.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 4 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.