درگ جذاب هوندا سیویک تایپ R، رنو مگان RS و هیوندای i30 N

درگ جذاب هوندا سیویک تایپ R، رنو مگان RS و هیوندای i30 N

اینکه طرفدار هاچبک های اسپورت در دنیا و به ویژه در اروپا باشید بسیار خوب است. خودروهایی همچون هوندا سیویک تایپ R، هیوندای i30 N و رنو مگان RS کاپ ۲۸۰ از پیشرانه‌های توربو و طراحی دیفرانسیل جلو سود می‌برند. البته این خودروها عملکرد یکسانی نداشته و تاپ گیر می‌خواهد تفاوت‌های آن‌ها در مسابقه‌ی درگ را نشان دهد.

سیویک تایپ R بیشترین قدرت پیشرانه را دارد به گونه‌ای که قلب آهنین ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی آن خروجی ۳۱۶ اسب بخاری و گشتاور ۴۰۰ نیوتون متری دارد. البته این قدرت و گشتاور مختص بازار بریتانیا بوده درحالی‌که تایپ R بازار آمریکا قدرت ۳۰۶ اسبی را ارائه می‌کند. یک گیربکس ۶ سرعته دستی با سیستم هماهنگی دور پیشرانه خودکار نیز دنده‌ها را تعویض می‌کند. مدل ۲۰۱۹ این خودرو دارای سیستم تعلیق سه‌حالته‌ی تنظیم‌پذیر است.

رنو مگان RS از نظر قدرت پیشرانه فاصله‌ی کمی با هوندا دارد. پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری توربوی این هاچبک فرانسوی قدرت ۲۷۶ اسبی و گشتاور ۳۹۱ نیوتون متری را از طریق یک گیربکس ۶ سرعته دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. البته می‌توان گیربکس ۶ سرعته دوکلاچه را نیز سفارش داد.

نهایتاً به هیوندای i30 N می‌رسیم که با قدرت ۲۷۱ اسبی نسخه‌ی سفارشی پرفورمنس پک کم‌توان‌ترین خودروی این مسابقه لقب می‌گیرد. این هاچبک داغ در حالت استاندارد ۲۴۷ اسب بخار قدرت دارد. این خودرو نیز همانند دو رقیب دیگر از گیربکس ۶ سرعته دستی سود می‌برد. خریداران همچنین در آینده نزدیک خواهند توانست گیربکس دوکلاچه اتوماتیک را هم سفارش دهند.

با توجه به این آمار و ارقام، هم‌اکنون وقت صف‌آرایی این سه هاچبک اسپورت در خط درگ فرا رسیده است. زمانی که مسابقه به پایان می‌رسد نتایج به دست آمده کاملاً واضح هستند چراکه فاصله‌ی بین خودروهای اول تا سوم کاملاً قابل‌توجه است. 

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
3 + 17 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.