درگ جذاب ب‌ ام‌ و X4 M، مرسدس CLC63 و جگوار F-Pace SVR

درگ جذاب ب‌ام‌و X4 M، مرسدس CLC63 و جگوار F-Pace SVR

کدام شرکت سریع‌ترین کراس‌اوور لوکس پرفورمنس را ساخته است؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال، تیم Cars With Pilot Tseno مسابقهٔ درگی بین ب‌ام‌و X4 M کامپتیشن، مرسدس GLC63 S AMG و جگوار F-Pace SVR در یک باند هوایی خالی برگزار کرده است.

دراین‌بین، ب‌ام‌و کوچک‌ترین موتور را دارد زیرا در سینهٔ آن یک ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربو با ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور قرار گرفته است. این موتور به یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک ZF متصل شده که توسط ب‌ام‌و برای تعویض دنده‌های سریع تنظیم شده و از لانچ کنترل هم برخوردار است. برای لانچ بهتر، X4 M کامپتیشن به سامانهٔ چهارچرخ محرکی مجهز شده که برای هندلینگ بهتر و چسبندگی مطلق تنظیم شده است.

مرسدس در GLC63 S از پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی آشنای خود استفاده کرده که در اینجا ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این موتور به یک گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک متصل شده که برای تعویض دنده‌های سریع و کنترل گشتاور ویرانگر V8 تنظیم شده است. GLC63 S هم مثل رقیب باواریایی به سامانهٔ چهارچرخی مجهز شده که به‌طور خاص توسط AMG تنظیم شده تا قدرت موتور را به بهترین نحو به مسیر منتقل کند.

و نهایتاً آخرین رقیب هم جگوار F-Pace SVR است که برخلاف دو رقیب آلمانی، بجای توربوشارژرها، در پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 خود از سوپرشارژر استفاده می‌کند. این موتور ۵۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند تا SVR را به قوی‌ترین کراس‌اوور این جمع تبدیل کند اما متأسفانه گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک جگوار فاقد لانچ کنترل است که به پرفورمنس خودرو در مسابقهٔ درگ لطمه میزند.

با توجه به موارد و اعدادی که بیان شد، فکر می‌کنید کدام‌یک از این کراس‌اوورهای لوکس در مسابقهٔ درگ از بقیه سریع‌تر است؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال ویدئوی زیر را تماشا کنید تا متوجه شوید کدام خودرو می‌تواند تاج سریع‌ترین کراس‌اوور را بر سر بگذارد.

مشخصات فنی

 ب‌ام‌و X4 M کامپتیشنمرسدس CLC63 S AMGجگوار F-Pace SVR
پیشرانه۳ لیتری I6 توئین توربو۴ لیتری V8 توئین توربو۵ لیتری V8 سوپرشارژ
قدرت۵۱۰ اسب بخار۵۱۰ اسب بخار۵۵۰ اسب بخار
گشتاور۶۰۰ نیوتن متر۷۰۰ نیوتن متر۶۸۰ نیوتن متر
گیربکس۸ سرعته اتوماتیک۹ سرعته اتوماتیک۸ سرعته اتوماتیک
محور محرکچهارچرخچهارچرخچهارچرخ
وزن۱۹۷۰ کیلوگرم۱۹۵۰ کیلوگرم۱۹۹۵ کیلوگرم
قیمت۸۱,۳۹۵ دلار۸۲,۷۹۵ دلار۸۱,۷۵۰ دلار

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 5 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.