درگ جذاب ب‌ ام‌ و M8، آئودی RS6، مرسدس E63 و پورشه پانامرا

درگ جذاب ب‌ام‌و M8، آئودی RS6، مرسدس E63 و پورشه پانامرا

وقتی حرف از خودروهای خانوادگی با پرفورمنسی در حد سوپراسپرت‌ها می‌شود، هیچ‌کس نمی‌تواند با خودروسازان آلمانی که همگی ماشین‌هایی لوکس با پرفورمنسی بسیار چشمگیر می‌سازند رقابت کند. هرچند بسیاری از این خودروها قوای محرکهٔ مشابهی دارند اما مهندسی و پرفورمنس آن‌ها می‌تواند بسیار متفاوت باشد و به لطف ویدئوی جدید کارواو می‌توانیم این تفاوت را مشاهده کنیم.

اولین مدعی این نبرد جذاب از باواریا می‌آید. ب‌ام‌و M8 گرن کوپه نسخهٔ سدان از کوپهٔ M8 است و جایگزین M6 گرن کوپهٔ قدیمی شده است. این سوپراسپرت چهاردر به پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربوی ب‌ام‌و مجهز است که ۶۲۵ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک سنتی ساخت ZF منتقل و توسط سیستم XDrive به هر چهارچرخ توزیع می‌شود.

شرکت‌کنندهٔ بعدی آئودی RS6 است که از فرم بدنهٔ زیبای استیشن استفاده می‌کند. زیر کاپوت این خودرو یک نیروگاه ۴ لیتری V8 توئین توربو قرار گرفته که ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و RS6 را ظرف تنها ۳.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رساند. همچنین سیستم هیبریدی خفیف ۴۸ ولت نیز پیشرانهٔ این سوپراستیشن را همراهی می‌کند تا مصرف سوخت را بهبود بخشد. نیروی پیشرانه هم از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک و سیستم کواترو به هر چهارچرخ انتقال میابد.

پورشه پانامرا اسپرت توریسمو توربو S E Hybrid ممکن است یکی از طولانی‌ترین نام‌های صنعت خودروسازی را داشته باشد اما دلیل خوبی برای این نام طولانی وجود دارد. این یک استیشن مهیج با یکی از چشمگیرترین پیشرانه‌هایی است که تاکنون در خودروهای جاده‌ای نصب شده است. قوای محرکهٔ این ماشین از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو به همراه سیستم هیبریدی هوشمند با یک موتور الکتریکی تشکیل شده که مجموعاً ۶۸۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیروی عظیم از طریق گیربکس دوکلاچهٔ PDK پورشه به هر چهارچرخ می‌رسد.

و نهایتاً به مرسدس AMG E63 S استیت می‌رسیم که سبک‌ترین و ارزان‌ترین عضو گروه محسوب می‌شود. پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی این خودرو ۶۱۲ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که این نیرو از طریق یک گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک و سیستم ۴Matic به هر دو محور انتقال پیدا می‌کند. البته می‌توان E63 را در حالتی به نام دریفت قرار داد که کل نیرو را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند.

خب فکر می‌کنید کدام‌یک از این ابرماشین‌های خانوادگی پیروز مسابقهٔ درگ می‌شود؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال ویدئوی زیر را تماشا کنید تا کارواو به شما نشان دهد که کدام‌یک از این موشک‌های پرفورمنس بالا، سریع‌ترین است.

 ب‌ام‌و M8 گرن کوپهآئودی RS6پورشه پانامرامرسدس E63 S
پیشرانه۴.۴ لیتری V8۴.۰ لیتری V8۴.۰ لیتری V8۴.۰ لیتری V8
تنفستوئین توربوتوئین توربوتوئین توربو هیبریدیتوئین توربو
قدرت۶۲۵ اسب بخار۶۰۰ اسب بخار۶۸۰ اسب بخار۶۱۲ اسب بخار
گشتاور۷۵۰ نیوتن متر۸۰۰ نیوتن متر۸۵۰ نیوتن متر۸۵۰ نیوتن متر
گیربکس۸ سرعته اتوماتیک۸ سرعته اتوماتیک۸ سرعته دوکلاچه۸ سرعته اتوماتیک
محور محرکچهارچرخچهارچرخچهارچرخچهارچرخ
وزن۲۰۵۴ کیلوگرم۲۰۷۵ کیلوگرم۲۴۰۰ کیلوگرم۱۹۴۰ کیلوگرم
قیمت۱۲۱ هزار پوند۱۰۲ هزار پوند۱۴۱ هزار پوند۱۰۰ هزار پوند

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.