درگ جذاب استیشن‌های اسپرت آئودی RS4 و ب‌ام‌و M340i

درگ جذاب استیشن‌های اسپرت آئودی RS4 و ب‌ام‌و M340i

آئودی اسپرت در ساخت استیشن‌های اسپرت و پرفورمنس سابقه و تبحر خاصی دارد و سال‌ها است که در این زمینه به فعالیت مشغول است. مدل RS4 آوانت یکی از جدیدترین استیشن‌های اسپرت این شرکت است که پرفورمنس قابل‌توجهی را در قالب یک استیشن خانوادگی کاربردی ارائه می‌کند؛ اما رقبای هم‌وطن آئودی اجازه نمی‌دهند که این شرکت یکه‌تاز بخش استیشن‌های پرفورمنس باشد و بدین منظور ب‌ام‌و مدل M340i تورینگ را روانهٔ بازار کرده است تا رقیب انگولشتاتی را به چالش بکشد. حال CarWow در جدیدترین درگ خود این دو استیشن اسپرت آلمانی را در برابر هم قرار داده است تا مشخص شود کدام‌یک از آن‌ها پرفورمنس بهتری دارد.

ب‌ام‌و M340i از یک موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو استفاده می‌کند که ۳۷۴ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. از سوی دیگر، در سینهٔ آئودی RS4 یک موتور ۲.۹ لیتری V6 توئین توربو با ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور قرار گرفته است. نیروی موتور هردوی این استیشن‌ها به هر چهارچرخ منتقل می‌شود و وزن هردو نیز یکسان و برابر با ۱۷۵۰ کیلوگرم است؛ بنابراین صرفاً از روی اعداد احتمالاً انتظار دارید RS4 پیروز میدان باشد اما این دو استیشن پرفورمنس آلمانی در واقعیت به‌طور شگفت‌آوری نزدیک به هم عمل می‌کنند.

هرچند آئودی قدرت بیشتری دارد اما در اولین مسابقهٔ درگ ب‌ام‌و پیروز می‌شود زیرا چرخ‌های RS4 در آغاز حرکت هرز گردی پیدا می‌کنند؛ اما در درگ دوم، آئودی می‌تواند قدرت خود را کنترل کند و پیروز می‌شود. در این دو مسابقه، بهترین تایم آئودی ۱۲.۱ ثانیه و بهترین زمان ب‌ام‌و ۱۲.۴ ثانیه به ثبت می‌رسد؛ اما پس‌ازاین درگ‌ها، دو مسابقهٔ رولینگ از سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت هم برگزار می‌شود که عملکرد خودروها در این رقابت هم جالب است.

هردوی این استیشن‌ها از گیربکس‌های هشت سرعتهٔ اتوماتیک استفاده می‌کنند اما تنظیم و کالیبراسیون آن‌ها باهم بسیار متفاوت است و گیربکس آئودی در معکوس دادن یک دنده کُند عمل می‌کند. به همین دلیل، در مسابقهٔ رولینگ اول در ابتدا ب‌ام‌و جلو می‌افتد. در رولینگ دوم اما گیربکس آئودی بهتر عمل می‌کند و RS4 از همان ابتدا به‌راحتی از M340i پیشی می‌گیرد. در آزمایش توقف هم RS4 قدرت چشمگیر سیستم ترمز خود را نشان می‌دهد زیرا علیرغم داشتن وزنی یکسان، در مسافت بسیار کمتری نسبت به M340i متوقف می‌شود.

مشخصات فنی

 آئودی RS4ب‌ام‌و M340i
پیشرانه۲.۹ لیتری V6 توئین توربو۳.۰ لیتری I6 توربو
قدرت۴۵۰ اسب بخار۳۷۴ اسب بخار
گشتاور۶۰۰ نیوتن متر۵۰۰ نیوتن متر
گیربکس۸ سرعته اتوماتیک۸ سرعته اتوماتیک
محور محرکچهارچرخچهارچرخ
وزن۱۷۵۰ کیلوگرم۱۷۵۰ کیلوگرم
قیمت۶۵ هزار پوند۵۰ هزار پوند

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
10 + 9 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.