درگ جالب کیا EV6 با فراری F355 دهه ۱۹۹۰

درگ جالب کیا EV6 با فراری F355 دهه ۱۹۹۰

میدانیم که کیا EV6 حتی در نسخه‌های پایین‌تر غیر GT هم خودروی سریعی است. مثل همهٔ خودروهای الکتریکی مدرن، این کراس‌اوور کره‌ای هم در هر سرعتی از شتاب و سرعت بالایی برخوردار است اما آیا این برای مغلوب کردن یکی از بهترین سوپراسپرت‌های نزدیک به سه دهه پیش کافی است؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال، کارواو در جدیدترین درگ خود EV6 را در برابر فراری F355 قرار داده است. در نگاه اول ممکن است این رویارویی کاملاً بی‌ربط به نظر برسد و شاید برندهٔ آن را از همین ابتدا مشخص بدانید اما این‌طور نیست.

بیایید ابتدا نگاهی به اعداد داشته باشیم. EV6 از دو موتور الکتریکی استفاده می‌کند که یکی روی هر محور نصب شده و مجموعاً ۳۲۵ اسب بخار قدرت و ۶۰۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند. این نیروی به شکل فوری به هر چهارچرخ منتقل می‌شود و این کراس‌اوور ۲۰۹۰ کیلوگرمی را به پیش میرانند. به عبارت ساده، این خودرویی کاملاً قدرتمند اما سنگین و با کشش خوب است.

از سوی دیگر، فراری به یک پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V8 تنفس طبیعی خوش‌صدا مجهز است که ۳۸۰ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتن متر گشتاور دارد. برخلاف کیا، در اینجا نیرو فقط به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود و این یکی از بزرگ‌ترین مشکلات فراری در این درگ خواهد بود. مورد بعدی نیز استفاده از گیربکس دستی است که می‌تواند یک نقطه‌ضعف دیگر باشد. از سوی دیگر اما F355 با ۱۳۵۰ کیلوگرم وزن به میزان قابل‌توجهی سبک‌تر است. با توجه به این اعداد، آیا یک کراس‌اوور الکتریکی مدرن می‌تواند یک سوپرکار دهه ۹۰ را مغلوب کند؟

در اولین درگ، به دلیل شروع بد فراری و تعویض دنده‌های نسبتاً کند، کیا به‌راحتی پیروز می‌شود اما در درگ بعدی، فراری با لانچ بسیار بهتر، پابه‌پای رقیب الکتریکی پیش رفت و پیروز شد؛ بنابراین برای اینکه با قاطعیت مشخص شود که کدام خودرو سریع‌تر است به درگ سوم نیاز خواهد بود. این مسابقه واقعاً حماسی و جذاب است و بهتر است خودتان آن را تماشا کنید.

مشخصات فنی

 کیا EV6فراری F355
پیشرانهالکتریکی دو موتوره۳.۵ لیتری V8
قدرت۳۲۵ اسب بخار۳۸۰ اسب بخار
گشتاور۶۰۵ نیوتن متر۳۶۰ نیوتن متر
گیربکستک سرعته۶ سرعته دستی
محور محرکچهارچرخعقب
وزن۲۰۹۰ کیلوگرم۱۳۵۰ کیلوگرم

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.