درگ جالب چهار پیکاپ با سه پیشرانه مختلف! هیبریدی، دیزلی و بنزینی

درگ جالب چهار پیکاپ با سه پیشرانه مختلف! هیبریدی، دیزلی و بنزینی

نسل کاملاً جدید تویوتا تاندرا با پیشرانهٔ V6 توئین توربوی هیبریدی به بازار آمده است؛ اما این پیکاپ ژاپنی در برابر رقبای بسیار سرسخت دیترویتی چگونه عمل خواهد کرد؟ با توجه به طیف گستردهٔ پیشرانه‌ها و تیپ‌های پیکاپ‌های بزرگ شورلت، فورد و جی‌ام‌سی مطمئناً پاسخ این سؤال می‌تواند متفاوت باشد. حال در ویدئوی جدیدی از Fast Lane Truck، نسخه‌های مختلفی از این رقبا با پیشرانه‌های متفاوت در برابر تاندرا قرار گرفته‌اند.

پیکاپ تویوتا از همان پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 هیبریدی مذکور استفاده می‌کند که ۴۳۷ اسب بخار قدرت و ۷۹۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این اما تنها پیکاپ هیبریدی جمع نیست زیرا فورد F150 هم با نسخهٔ هیبریدی خود در تیپ کینگ رانچ به این مهمانی آمده است. قوای محرکهٔ این پیکاپ آمریکایی هم مثل تاندرا از نوع ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو است و ۴۳۰ اسب بخار قدرت و ۷۷۳ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. جی‌ام‌سی سی‌یرا AT4X تنها پیکاپ این رقابت است که از پیشرانهٔ V8 استفاده می‌کند. این یک ۶.۲ لیتری تنفس طبیعی است ۴۲۰ اسب بخار قدرت و ۶۲۴ نیوتن متر گشتاور دارد؛ و درنهایت به شورلت سیلورادو تریل باس می‌رسیم که زیر کاپوت آن یک موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربودیزل قرار گرفته است. هرچند این موتور تنها ۲۷۷ اسب بخار قدرت دارد اما گشتاور ۶۲۴ نیوتن متری آن با سی‌یرا برابر است.

خب حالا که با شرکت‌کنندگان آشنا شدیم بدون فوت وقت سراغ مسابقات می‌رویم. در اولین درگ، تاندرا در برابر سیلورادو قرار می‌گیرد. همان‌طور که انتظار می‌رفت، پیکاپ دیزلی آمریکایی به خاطر قدرت بسیار کمتر، هیچ شانسی در برابر رقیب ژاپنی ندارد. بااین‌حال، عجیب اینکه هرچند سی‌یرا به میزان قابل‌توجهی قدرت بیشتری نسبت به پسرعموی خود دارد اما شرایط آن در درگ با تویوتا خیلی بهتر نیست. البته باید توجه داشت که این درگ در ارتفاع حدود ۱.۵ کیلومتر بالاتر از سطح دریا برگزار می‌شود و در این ارتفاع که هوا رقیق‌تر است، پیشرانه‌های تنفس طبیعی بخشی از توان خود را از دست می‌دهند اما سه رقیب دیگر که همگی موتورهای توربو دارند چنین مشکلی نخواهند داشت.

رقابت اصلی در این ویدئو اما بین دو پیکاپ هیبریدی است. روی کاغذ تاندرا کمی از F150 قوی‌تر است و باید مسابقهٔ نزدیکی را شاهد باشیم ولی به نظر می‌رسد فورد جادویی را در آستین خود پنهان کرده است زیرا F150 هیبریدی با وجود قدرت کمتر، تویوتا را به‌راحتی پشت سر می‌گذارد. بین این پیکاپ‌های هیبریدی دو درگ برگزار می‌شود که در یکی تویوتا در حالت ۲WD و در دیگری در ۴WD قرار دارد اما این تفاوتی ایجاد نمی‌کند و درحالی‌که F150 ظرف حدود ۱۴.۵ ثانیه ۴۰۰ متر را طی می‌کند، رقیب ژاپنی برای انجام این کار به نزدیک ۱۶ ثانیه زمان نیاز دارد.

اما مسابقات در اینجا به پایان نمی‌رسد زیرا برای دیدن یک رقابت خانوادگی، در پایان سی‌یرا و سیلورادو در برابر هم صف‌آرایی می‌کنند. این رقابت اما نزدیک‌تر از چیزی است که فکر می‌کنید. مطمئناً ارتفاع زیاد از سطح دریا کمی از توان موتور V8 جی‌ام‌سی را می‌گیرد اما آیا این برای پیروزی سیلورادو ۲۷۷ اسب بخاری کافی است؟ پاسخ این سؤال را در ویدئوی زیر ببینید.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.