درگ جالب و بسیار نزدیک تسلا مدل ۳ و پورشه ۹۱۱ کاررا S

درگ جالب و بسیار نزدیک تسلا مدل ۳ و پورشه ۹۱۱ کاررا S

تاکنون درگ‌های زیادی دیده‌ایم که در آن‌ها خودروهای الکتریکی پیروز شده‌اند. بارزترین مصداق این موضوع محصولات تسلا هستند که در یک خط مستقیم خودروهای اسپرت یا حتی سوپراسپرت را مغلوب کرده‌اند. حال بار دیگر یک تسلا در برابر یک اسپرت درون‌سوز قرار گرفته است. این خودروها تسلا مدل ۳ و پورشه ۹۱۱ کاررا S هستند که CarWow میان آن‌ها درگ برگزار کرده است.

اما قبل از مشاهدهٔ ویدئوی این درگ ابتدا بهتر است به اعداد و ارقام نگاهی داشته باشیم تا ببینیم سدان تمام الکتریکی آمریکایی در برابر اسپرت نمادین آلمانی چه چیزهایی در چنته دارد. تسلای حاضر در این درگ از نوع مدل ۳ پرفورمنس با دو موتور الکتریکی است که هرکدام روی یک محور نصب شده و مجموعاً ۴۹۰ اسب بخار قدرت و ۶۶۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند. این ماشین با ۱۸۴۷ کیلوگرم وزن ظرف ۳.۲ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

در سمت دیگر، پورشه ۹۱۱ کاررا S قرار دارد که از یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربو با ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۵۳۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند. این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. هرچند پورشه قدرت کمتری نسبت به تسلا دارد اما با ۱۵۹۰ کیلوگرم وزن، خودروی بسیار سبک‌تری هم هست و برای رسیدن به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت به ۳.۵ ثانیه زمان نیاز دارد؛ بنابراین، با توجه به این اعداد، به نظر شما کدام‌یک از این دو خودرو در مسابقهٔ درگ پیروز خواهد شد؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال ویدئوی زیر را تماشا کنید.

مشخصات فنی

 پورشه ۹۱۱ کاررا Sتسلا مدل ۳ پرفورمنس
پیشرانه۳ لیتری H6 توئین توربودو عدد الکتریکی
قدرت۴۵۰ اسب بخار۴۹۰ اسب بخار
گشتاور۵۳۰ نیوتن متر۶۶۰ نیوتن متر
گیربکس۸ سرعته دوکلاچهتک سرعته
محور محرکعقبچهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶۳.۵ ثانیه۳.۲ ثانیه
وزن۱۵۹۰ کیلوگرم۱۸۴۷ کیلوگرم
قیمت۹۳ هزار پوند۵۳ هزار پوند

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
6 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.