درگ جالب وسایل نقلیه شهری، کندترین درگی که تاکنون دیده‌ایم!

درگ جالب وسایل نقلیه شهری، کندترین درگی که تاکنون دیده‌ایم!

مسابقات درگ معمولاً بین خودروهای سریع برگزار می‌شود تا سرعت و شتاب خودروهای رقیب در مسافت معین ۴۰۰ متر مشخص شود؛ اما اگر این رقبا اصلاً سریع نباشند چه خواهد شد؟ در این صورت، چیزی رخ خواهد داد که در ویدئوی زیر خواهید دید. این رقابتی بین ماهیندرا e2o، سیتروئن آمی و سینکلر C5 است یعنی سه وسیلهٔ نقلیهٔ شهری از دوره‌های مختلف که هرگز برای سرعت ساخته نشده‌اند. این مسابقهٔ درگ توسط وب‌سایت بریتانیایی What Car? برگزار شده و بدیهی است که هرگز درگ سریعی نخواهد بود. درواقع این را می‌توان کندترین درگی دانست که تاکنون دیده‌ایم.

ماهیندرا e2o یک خودروی الکتریکی جمع‌وجور است که از یک موتور ۴۲ اسب بخاری و باطری ۱۵.۵ کیلووات ساعتی نیروی می‌گیرد. برد این خودروی هندی که بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ تولید می‌شد، ۱۲۰ کیلومتر و حداکثر سرعت آن ۱۰۰ کیلومتر است. سیتروئن آمی اما یک چهارچرخهٔ دونفره است که موتور الکتریکی آن تنها ۸ اسب بخار قدرت دارد. باطری کوچک ۵.۵ کیلووات ساعتی این چهارچرخه نیز تنها ۷۵ کیلومتر برد را فراهم می‌کند.

قدیمی‌ترین شرکت‌کنندهٔ این رقابت سینکلر C5 است که در دههٔ ۸۰ به بازار آمد. این یک سه‌چرخهٔ الکتریکی تک‌نفره با کابین باز است که فرمانی مشابه موتورسیکلت دارد. C5 یک موتور الکتریکی بسیار کم‌توان دارد که فقط ۰.۳۴ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و توسط یک باطری ۱۲ ولتی سربی اسیدی تغذیه می‌شود. این باطری برد ۳۲ کیلومتری را فراهم می‌کند اما در این سه‌چرخه به‌عنوان مکمل یا جایگزین نیروی الکتریکی، میدونی‌هایی مشابه دوچرخه هم تعبیه شده است. سینکلر C5 که تنها ۴۵ کیلوگرم وزن دارد، می‌تواند به حداکثر سرعت ۲۴ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

با توجه به اعداد و ارقامی که بیان شد، سینکلر سبک‌ترین و همین‌طور ضعیف‌ترین وسیلهٔ این جمع است درحالی‌که ماهیندرا بیشترین شانس پیروزی را دارد؛ اما چه کسی می‌داند روی خط مستقیم ۴۰۰ متر کدام‌یک از این وسایل نقلیهٔ الکتریکی سریع‌تر خواهد بود؟ پاسخ این سؤال را می‌توانید در ویدئوی زیر ببینید.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.