درگ جالب مرسدس G63 AMG با سوزوکی جیمنی!

درگ جالب مرسدس G63 AMG با سوزوکی جیمنی!

بیش از یک سال از رونمایی جهانی نسل جدید سوزوکی جیمنی می‌گذرد اما هنوز از عرضهٔ آن در بازار ایالات‌متحده خبری نیست. این آفرودر جعبه‌ای کوچک و جذاب نه‌تنها به خاطر ظاهر منحصربه‌فرد بلکه به دلیل میراث طولانی خود به‌عنوان یک کی کار ژاپنی، در سطح جهان شهرت یافته است؛ اما یکی از ویژگی‌هایی که موجب محبوبیت جهانی جیمنی شده است شباهت آن با یک خودروی جعبه‌ای شکل دیگر است که ۱۰ برابر آن قیمت دارد. ما در مورد مرسدس G63 AMG صحبت می‌کنیم، یک آفرودر آلمانی که به درنوردیدن مسیرهای خشن و صعب‌العبور شهرت دارد.

پیش‌ازاین جیمنی از لحاظ‌های مختلفی با G63 مقایسه شده است. مثلاً این مینی اس‌یووی ژاپنی در رقابت‌های آفرود در برابر مرسدس قرار گرفته و حتی موفق به مغلوب کردن رقیب آلمانی شده است. حال اما تاپ گیر یک مسابقهٔ درگ بین این دو اس‌یووی برگزار کرده است. کاملاً واضح است که G63 از نظر قدرت کاملاً بر جیمنی برتری دارد و مطمئناً در درگ پیروز خواهد شد. ولی این درگ کمی متفاوت است زیرا به‌منظور افزایش شانس جیمنی، تریلری به G63 متصل شده و یک جیمنی روی آن قرار گرفته است؛ بنابراین سوزوکی در این رقابت با دو جیمنی به مصاف مرسدس رفته تا شاید شانسی برای پیروزی پیدا کند.

پیش از تماشای ویدئوی این درگ بهتر است نگاهی به مشخصات فنی این دو اس‌یووی آفرود داشته باشیم تا بیشتر به اختلاف فاحش میان آن‌ها پی ببریم. در سینهٔ جیمنی یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی با تنها ۱۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۳۰ نیوتن متر گشتاور قرار گرفته درحالی‌که G63 به یک نیروگاه ۴ لیتری V8 توئین توربو با ۵۸۵ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است. البته جیمنی ۱۱۳۵ کیلوگرم وزن دارد درحالی‌که G63 نه‌فقط وزن سنگین ۲۵۶۰ کیلوگرمی خود بلکه یک جیمنی را هم باید یدک بکشد. بااین‌حال باید در نظر داشت که مرسدس تقریباً شش برابر رقیب ژاپنی قدرت دارد! با این اوصاف آیا مرسدس ۳.۷ تنی هنوز هم می‌تواند بر جیمنی ضعیف غلبه کند؟ پاسخ این سؤال را در ویدئوی زیر مشاهده کنید.

 

مشخصات فنی

 سوزوکی جیمنیمرسدسG63
پیشرانه۱.۵ لیتری I4۴ لیتری V8
تنفسطبیعیتوئین توربو
قدرت۱۰۰ اسب بخار۵۸۵ اسب بخار
گشتاور۱۳۰ نیوتن متر۸۵۰ نیوتن متر
وزن۱۱۳۵ کیلوگرم۲۵۶۰ کیلوگرم
قیمت۱۷,۹۹۹ پوند۱۴۳,۳۷۰ پوند

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 6 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.