درگ جالب مرسدس C63 سری سیاه قدیمی با ب‌ ام‌ و M3 و آئودی RS5

درگ جالب مرسدس C63 سری سیاه قدیمی با ب‌ام‌و M3 و آئودی RS5

تقریباً همهٔ خودروهای پرفورمنس بازار در هر نسل حداقل چند اسب بخار به قدرت خود اضافه می‌کنند. به‌عنوان‌مثال، ب‌ام‌و M3 را در نظر بگیرید که در نسل قبلی در نسخهٔ کامپتیشن ۴۵۰ اسب بخار قدرت داشت اما نسل کنونی از پیشرانه‌ای مشابه، ۵۱۰ اسب بخار قدرت بیرون کشیده است. البته شاید این اختلاف خیلی زیاد به نظر نرسد اما برای اینکه M3 کامپتیشن جدید معمولاً در درگ‌ها پیروزی آسانی کسب کند کافی خواهد بود.

این داستان را گفتیم چون کارواو در جدیدترین ویدئوی درگ خود، M3 کامپتیشن جدید را در برابر مرسدس بنز C63 AMG سری سیاه قدیمی‌تر که مدل ۲۰۱۱ است قرار داده است. یک آئودی RS5 اسپرت‌بک هم برای نشان دادن تأثیر سامانهٔ چهارچرخ محرک در این جمع حضور دارد؛ اما قبل از اینکه سراغ تماشای ویدئو برویم، بهتر است ابتدا اعداد روی کاغذ را مقایسه کنیم.

M3 کامپتیشن زیر کاپوت خود یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربو دارد که همان‌طور که گفته شد ۵۱۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. در این نسخه، نیروی موتور از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند اما نسخهٔ چهارچرخ محرک M3 هم ارائه شده است. از سوی دیگر، در سینۀ آئودی RS5 یک موتور ۲.۹ لیتری V6 توئین توربو با ۴۵۰ اسب بخار قدرت قرار گرفته که هرچند قدرت آن از رقیب باواریایی کمتر است اما برخورداری از سامانهٔ چهارچرخ محرک کواترو می‌تواند برگ برندهٔ آن باشد.

و سرانجام به مرسدس C63 سری سیاه می‌رسیم که از یک نیروگاه سنتی ۶.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی با ۵۱۷ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند. یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه هم این نیرو را به چرخ‌های عقب تحویل می‌دهد. پس از مقایسهٔ سریع صدای اگزوز سه خودرو، زمان مسابقهٔ واقعی فرامی‌رسد و جدیدترین خودروی این جمع در هر سه درگ از حالت ایستاده پیروز می‌شود. عملکرد C63 اما کمی ناامیدکننده است هرچند که با توجه به پیشرانهٔ سنگین V8 و انتقال قدرت محرک عقب شاید خیلی هم دور از انتظار نبود.

مشخصات فنی

 مرسدس C63 سری سیاهب‌ام‌و M3 کامپتیشنآئودی RS5 اسپرت‌بک
پیشرانه۶.۲ لیتری V8 طبیعی۳.۰ لیتری I6 توئین توربو۲.۹ لیتری V6 توئین توربو
قدرت۵۱۷ اسب بخار۵۱۰ اسب بخار۴۵۰ اسب بخار
گشتاور۶۲۰ نیوتن متر۶۵۰ نیوتن متر۶۰۰ نیوتن متر
گیربکس۷ سرعته دوکلاچه۸ سرعته اتوماتیک۸ سرعته اتوماتیک
محور محرکعقبعقبچهارچرخ
وزن۱۷۱۰ کیلوگرم۱۷۳۰ کیلوگرم۱۷۴۵ کیلوگرم

 

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
6 + 12 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.