درگ جالب فراری F40 افسانه‌ای با فرزند خلف خود، ۴۸۸ پیستا

درگ جالب فراری F40 افسانه‌ای با فرزند خلف خود، ۴۸۸ پیستا

فراری F40 که در سال ۱۹۸۷ معرفی شد، برای زمان خود هایپرکاری فوق‌العاده با پرفورمنسی چشمگیر بود؛ اما طی این سی سال، سوپراسپرت‌ها بسیار پیشرفت کرده‌اند تا جایی که این روزها خودروهای اسپرت معمولی پرفورمنس هایپرکارهای گذشته را ارائه می‌کنند. به همین دلیل، این سؤال مطرح می‌شود که فراری F40 که زمانی بالاترین پرفورمنس را در صنعت خودروسازی ارائه می‌کرد، در برابر یک فراری مدرن مثل ۴۸۸ پیستا چگونه عمل می‌کند؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال، تیف نیدل از Lovecars این دو فراری را در یک مسابقهٔ درگ در برابر هم قرار داده است.

هرچند F40 و ۴۸۸ بیش از سه دهه باهم اختلاف سن دارند اما غیرازاینکه هردوی آن‌ها فراری هستند، شباهت‌هایی هم با یکدیگر دارند. مهم‌ترین شباهت این دو سوپراسپرت ایتالیایی این است که هردو به پیشرانه‌های V8 توئین توربو مجهز هستند که در میانهٔ شاسی نصب شده و نیروی خود را به چرخ‌های عقب انتقال می‌دهد. پیشرانهٔ F40 از نوع ۲.۹ لیتری توئین توربو است که ۴۷۸ اسب بخار قدرت و ۵۷۶ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و به یک گیربکس دستی متصل شده است. از سوی دیگر، در سینهٔ ۴۸۸ پیستا یک پیشرانهٔ ۳.۹ لیتری V8 توئین توربو با ۷۲۰ اسب بخار قدرت و ۷۷۰ نیوتن متر گشتاور قرار گرفته است که انتقال نیروی آن از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه انتقال پیدا می‌کند.

جای تعجب نیست که ۴۸۸ در مسابقهٔ درگ برتر از F40 باشد اما بااین‌حال در این مسابقه، تیف نیدل که پشت F40 نشسته بود لانچی عالی داشت و به همین دلیل در ابتدای رقابت از ۴۸۸ جلو افتاد ولی هنگامی‌که وی در حال تعویض دنده‌ها به‌صورت دستی بود، پیستا به‌سرعت فاصله گرفته و دور شد. نگاهی به تایم‌ها نیز نشان می‌دهد که ۴۸۸ پیستا ظرف ۳.۳ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت رسیده و در ۱۱.۷ ثانیه مسافت ۴۰۰ متر را طی کرده است درحالی‌که F40 برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر بر ساعت به ۵.۳ ثانیه زمان نیاز داشته و پس از ۱۲.۷ ثانیه از خط پایان ۴۰۰ متر عبور کرده است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 11 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.