درگ جالب بی‌ ام‌ و M3 با آئودی RS3، قدرت بیشتر در برابر وزن کمتر

درگ جالب بی‌ام‌و M3 با آئودی RS3، قدرت بیشتر در برابر وزن کمتر

خودروهای چهارچرخ محرک از مزیت‌هایی برخوردار هستند و در جاهایی که خودروهای محرک عقب یا جلو دچار مشکل می‌شوند چسبندگی خوبی را ارائه می‌کنند. بااین‌حال، سیستم AWD هم مثل بسیاری از چیزهای خوب، مضراتی را هم به همراه دارد. این سیستم به وزن خودرو اضافه می‌کند و می‌تواند روی پرفورمنس خودرو در پیست تأثیر منفی بگذارد. حال کارواو در ویدئوی جدید خود در یک درگ هیجان‌انگیز، آئودی RS3 چهارچرخ محرک را در برابر ب‌ام‌و M3 محرک عقب قرار داده است.

آئودی به چهارچرخ خود ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور را تحویل می‌دهد که توسط یک موتور ۲.۵ لیتری پنج سیلندر توربو تولید می‌شود. این نیرو از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه انتقال پیدا می‌کند که از لانچ کنترل هم برخوردار است. ب‌ام‌و M3 اما با برخورداری از ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور، قوی‌تر است اما تمام این نیرو که از یک موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربو بیرون می‌آید و در اختیار یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک با لانچ کنترل قرار می‌گیرد، فقط به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. همچنین M3 با ۱۷۳۰ کیلوگرم وزن به میزان قابل‌توجهی از آئودی ۱۵۷۰ کیلوگرمی سنگین‌تر است.

ب‌ام‌و روی کاغذ از مزیت قدرت بیشتر برخوردار است اما سامانهٔ چهارچرخ محرک آئودی باید این اختلاف را از بین ببرد یا لااقل کاهش دهد. این یعنی هرکدام از این خودروها مزایا و معایب خاص خود را دارند که می‌تواند موجب شکست یا پیروزی آن‌ها شود اما نتیجهٔ درگ به لانچ M3 بستگی دارد زیرا این ماشین در دو درگ اول لانچ خیلی خوبی نداشت و هردو بار از رقیب هاچ‌بک شکست خورد. بااین‌حال، ب‌ام‌و در درگ سوم درخشید و با لانچی عالی، فقط کمی از RS3 عقب افتاد که در ادامه آن را جبران کرده و پیروز شد. این سدان آلمانی پس از ۱۱.۸ ثانیه از خط پایان رد شد درحالی‌که هاچ‌بک آئودی این کار را در ۱۲ ثانیه انجام داد.

نتیجهٔ مسابقه‌های رولینگ هم تفاوتی نداشت و بازهم M3 آئودی را در آینهٔ عقب خود می‌بیند. در آخر نیز آزمایش ترمز برگزار می‌شود که در اینجا هم سدان ب‌ام‌و با وجود وزن بیشتر پیروز می‌شود. این یعنی RS3 با بهره بردن از وزن کمتر و سامانهٔ چهارچرخ محرک هم نتوانست حریف M3 قدرتمند شود. بااین‌حال، پرفورمنسی که این هاچ‌بک آتشین با این قیمت ارائه می‌کند واقعاً چشمگیر است.

مشخصات فنی

 ب‌ام‌و M3آئودی RS3
پیشرانه۳.۰ لیتری I6 توئین توربو۲.۵ لیتری I5 توربو
قدرت۵۱۰ اسب بخار۴۰۰ اسب بخار
گشتاور۶۵۰ نیوتن متر۵۰۰ نیوتن متر
گیربکس۸ سرعته اتوماتیک۷ سرعته دوکلاچه
محور محرکعقبچهارچرخ
وزن۱۷۳۰ کیلوگرم۱۵۷۰ کیلوگرم
قیمت۷۵,۶۶۰ پوند۵۰,۹۰۰ پوند

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
4 + 7 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.