درگ تویوتا سوپرا با آئودی TT RS، آلپاین A110 و پورشه کیمن GTS

درگ تویوتا سوپرا با آئودی TT RS، آلپاین A110 و پورشه کیمن GTS

CarWow در جدیدترین ویدئوی خود رقابتی بین چهار خودروی اسپرت بازار برگزار کرده است. شرکت‌کنندگان این درگ آئودی TT RS، آلپاین A110، پورشه کیمن و تویوتا سوپرا هستند؛ بنابراین دو شرکت‌کنندهٔ این رقابت، موتور وسط و دو خودروی دیگر موتور جلو هستند. این رقابت که در سه بخش مختلف شامل درگ ایستاده، درگ در حال حرکت و ترمز گیری برگزار شده است، می‌تواند معیار خوبی برای بررسی عملکرد سوپرا در برابر تعدادی از اصلی‌ترین رقبای خود باشد.

ابتدا بهتر است به مشخصات فنی شرکت‌کنندگان نگاهی داشته باشیم. پیشرانهٔ ۱.۸ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ آلپاین A110 در حالت استاندارد ۲۵۰ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور دارد اما نمونهٔ حاضر در این رقابت تقویت شده و خروجی پیشرانهٔ آن به ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۵ نیوتن متر گشتاور رسیده است. بااین‌حال A110 هنوز هم ضعیف‌ترین خودروی این جمع محسوب می‌شود اما نباید فراموش کرد که این اسپرت فرانسوی سبک‌ترین عضو گروه است.

در سینهٔ تویوتا سوپرا پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی ب‌ام‌و با ۳۴۰ اسب بخار قدرت قرار گرفته که بیشترین تعداد سیلندر را دراین‌بین دارد. پورشه کیمن GTS از یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر تخت با ۳۶۵ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند و نهایتاً آئودی TT RS هم به یک موتور ۲.۵ لیتری پنج سیلندر توربو با ۴۰۰ اسب بخار قدرت مجهز است که قوی‌ترین خودروی این رقابت محسوب می‌شود و همچنین تنها خودرویی است در آن نیروی موتور به هر چهارچرخ منتقل می‌شود.

آزمایش اول مسابقهٔ درگ ایستاده است که نتیجهٔ واقعاً عجیبی دارد زیرا در آن ضعیف‌ترین و ارزان‌ترین شرکت‌کننده یعنی آلپاین A110 پیروز می‌شود. البته مهم‌ترین علت این پیروزی وزن سبک‌تر A110 نسبت به دیگر خودروها است. در این درگ سوپرا هم با زمان ۱۲.۱ ثانیه سوم شده است. آزمایش بعدی مسابقهٔ رولینگ (در حال حرکت) در سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت است. در این رقابت اما این پورشه کیمن GTS است که با اختلاف پیروز می‌شود و آلپاین نمی‌تواند آن‌را مغلوب کند.

و در آخر هم آزمایش ترمز گیری از سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت برگزار می‌شود. در این مسابقه چهار خودرو عملکردی بسیار نزدیک به هم دارند اما بااین‌حال کیمن با اختلافی جزئی زودتر از بقیه متوقف می‌شود؛ بنابراین سوپرا در هیچ‌کدام از این تست‌ها پیروز نمی‌شود اما عملکرد قابل‌توجهی را در برابر رقبای اروپایی از خود نشان می‌دهد زیرا کیمن GTS و TT RS نسخه‌های بالایی خانوادهٔ خود هستند و آلپاین هم تقویت شده است. از سوی دیگر، TT RS در هر سه آزمایش عملکرد ضعیفی داشت اما نمونهٔ حاضر در این رقابت از نوع رودستر است که وزن بیشتری از نسخهٔ کوپه داشته و سنگین‌ترین خودروی گروه محسوب می‌شود.

 مشخصات فنی

 پورشه کیمن GTSتویوتا سوپراآئودی TT RSآلپاین A110
پیشرانه۲.۵ لیتری H4 توربو۳ لیتری I6 توربو۲.۵ لیتری I5 توربو۱.۸ لیتری I4 توربو
قدرت۳۶۵ اسب بخار۳۴۰ اسب بخار۴۰۰ اسب بخار۳۰۰ اسب بخار
گشتاور۴۳۰ نیوتن متر۵۰۰ نیوتن متر۴۸۰ نیوتن متر۴۰۵ نیوتن متر
گیربکس۷ سرعته دوکلاچه۸ سرعته اتوماتیک۷ سرعته دوکلاچه۷ سرعته دوکلاچه
محور محرکعقبعقبچهارچرخعقب
حداکثر سرعت۲۹۰ کیلومتر/ساعت۲۵۰ کیلومتر/ساعت۲۵۰ کیلومتر/ساعت۲۵۰ کیلومتر/ساعت
طول۴,۳۹۳ میلی‌متر۴,۳۸۰ میلی‌متر۴,۲۰۱ میلی‌متر۴,۱۸۰ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری۲,۴۷۵ میلی‌متر۲,۴۷۰ میلی‌متر۲,۵۰۵ میلی‌متر۲,۴۲۰ میلی‌متر
وزن۱۴۰۵ کیلوگرم۱۵۲۰ کیلوگرم۱۵۴۰ کیلوگرم۱۱۰۳ کیلوگرم
قیمت۶۴,۹۱۱ پوند۵۶,۰۹۴ پوند۵۲,۶۹۵ پوند۴۶,۹۱۰ پوند

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
9 + 3 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.