درگ تسلا مدل S پلد و دوج دیمن ارتقا یافته با نتیجه‌ای بسیار نزدیک

درگ تسلا مدل S پلد و دوج دیمن ارتقا یافته با نتیجه‌ای بسیار نزدیک

چه چیزی می‌تواند تسلا مدل S پلد را در مسابقه درگ شکست دهد؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال، مجری درگ تایمز تصمیم گرفته است یک مسابقه درگ را با هرمن یانگ ترتیب دهد. یانگ برای این رقابت یک دستگاه دوج دیمن کاملاً ارتقا یافته را روانه میدان کرده است تا شانس شکست دادن مدل S پلد در درگ ۴۰۰ متر را امتحان کند.

تسلا مدل S پلد در ژوئن ۲۰۲۱ به عنوان قوی‌ترین محصول تاریخ این خودروساز معرفی شد. این خودرو یکی از قوی‌ترین خودروی تولید انبوه تاریخ است و به لطف سه پیشرانه الکتریکی و سیستم چهار چرخ محرک هر حریفی را در درگ شکست می‌دهد. قدرت ۱۰۲۰ اسب بخاری و گشتاور ۱۴۲۴ نیوتون متری تنها بخشی از مشخصات عملکردی این خودرو هستند.

مدل S پلد یک مدل عادی با پیشرانه الکتریکی اضافی نیست و بهبودهای دیگری را نیز نسبت به نسخه استاندارد تجربه کرده است. پیشرانه‌های الکتریکی بکار رفته در مدل S پلد طراحی جدیدی دارند. این پیشرانه‌های پیشرفته از پوسته فیبر کربنی سود می‌برند و طراحی موردبحث باعث افزایش استحکام و کاهش وزن می‌شود. این پیشرانه‌ها می‌توانند تا ۲۰ هزار دور در دقیقه دوران کنند که حدود ۲۵ درصد بیشتر از دوران پیشرانه‌های قبلی تسلا است.

تسلا مدعی شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۱.۹۹ ثانیه‌ای است که مدل S پلد را به سریع‌ترین خودروی تولیدی دنیا تبدیل می‌کند. تسلا مدل S استاندارد شتاب ۳.۱ ثانیه‌ای دارد اما باید به این نکته اشاره کرد که تسلا در وب‌سایت خود به شتاب مدل S پلد اشاره کرده است اما این اتفاق درباره نسخه استاندارد نیفتاده است.

اما برای رقابت با این خودرو دوج دیمن ارتقا یافته حضور یافته است. دیمن زمانی که معرفی شد خودرویی بسیار احساس‌برانگیز بود اما هرمن یانگ به نسخه استاندارد این خودرو اکتفا نکرده است. خودروی او دارای مشخصات مسابقه‌ای است و از گیربکس مسابقه‌ای، سوپر شارژر بزرگ‌تر، سیستم خنک‌کنندگی جدید و رینگ و لاستیک‌های مخصوص درگ سود می‌برد. این دیمن قدرت بیش از ۱۲۰۰ اسب بخاری تولید می‌کند اما آیا این قدرت برای شکست دادن تسلا کافی است؟

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
3 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.