درگ ب‌ام‌و X3 M، آلفارومئو استلویو کوادروفولیو و تسلا مدل X

درگ ب‌ام‌و X3 M، آلفارومئو استلویو کوادروفولیو و تسلا مدل X

ب‌ام‌و X3 M یکی از جدیدترین محصولات پرفورمنس بخش M این شرکت آلمانی است. زیر کاپوت این کراس‌اوور اسپرت یک نیروگاه ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربو قرار گرفته که در نسخهٔ معمولی ۴۸۰ اسب بخار قدرت و در نسخهٔ کامپتیشن ۵۱۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. حال اما یک X3 M کامپتیشن باید در مسابقهٔ درگ با رقبای سرسختی شامل آلفارومئو استلویو کوادروفولیو و تسلا مدل X رقابت کند. در سینهٔ رقیب ایتالیایی هم مثل X3 M یک موتور شش سیلندر توئین توربو قرار گرفته که ۵۱۰ اسب بخار قدرت دارد اما این موتور برخلاف نیروگاه باواریایی‌ها از نوع V شکل بوده و ۱۰۰ سی‌سی حجم کمتری دارد. در سوی دیگر میدان هم تسلا مدل X با قوای محرکهٔ تمام الکتریکی خود ایستاده است.

در این درگ سه خودرو به‌طور هم‌زمان باهم مسابقه نمی‌دهند بلکه ابتدا دو کراس‌اوور درون‌سوز رودرروی یکدیگر قرار گرفته و سپس برندهٔ این درگ به مصاف تسلا می‌رود. در اولین تلاش، رانندهٔ X3 M هنگام آغاز حرکت دنده را تعویض نکرد زیرا فکر می‌کرد خودرو در حالت اتوماتیک قرار دارد و به همین دلیل آلفارومئو به‌آسانی پیروز می‌شود؛ اما در دومین درگ همه‌چیز به نظر خوب می‌رسد و این دو کراس‌اوور پرفورمنس کاملاً توانایی‌های خود را نشان می‌دهند. در این درگ از همان ابتدا استلویو QV به میزانی جزئی از X3 M جلو می‌افتد و این برتری را تا پایان حفظ می‌کند؛ بنابراین موتور V6 آلفا، پیشرانهٔ I6 ب‌ام‌و را شکست داده و حالا باید در برابر موتورهای الکتریکی تسلا قرار گیرد.

هیچ‌کس دوست ندارد در مسابقهٔ درگ در برابر یک تسلا قرار گیرد و رانندهٔ آلفارومئو هم می‌داند که اساساً در برابر مدل X شانسی ندارد؛ اما بااین‌حال درحالی‌که انتظار پیروزی آسانی را برای کراس‌اوور الکتریکی آمریکایی داشتیم، درگ این‌طور پیش نرفت و باید بپذیریم که اختلاف دو خودرو بسیار نزدیک بود. همچنین لازم به ذکر است که این درگ در ارتفاع زیادی از سطح دریا برگزار شده که این ارتفاع حتی روی موتورهای توربوشارژ هم تأثیر منفی می‌گذارد؛ بنابراین اگر درگی در ارتفاعی در سطح دریا برگزار شود و یک رانندهٔ حرفه‌ای پشت استلویو کوادروفولیو بنشیند، این کراس‌اوور اسپرت ایتالیایی شاید حتی بتواند مدل X را در مسافت ۴۰۰ متر مغلوب کند.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
18 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.