درگ ب‌ام‌و M5 CS و آئودی RS7، پیروز کدام است؟

درگ ب‌ام‌و M5 CS و آئودی RS7، پیروز کدام است؟

دنیل Abt برای جدیدترین درگ خود، ب‌ام‌و M5 CS و آئودی RS7 را انتخاب کرده است. این سدان‌های بزرگ هردو خودروهای بسیار سریعی هستند اما بیایید در ابتدا نگاهی به مشخصات فنی آن‌ها بیندازیم. قوای محرکهٔ این دو خودرو بسیار به هم شباهت دارد زیرا هردو به موتورهای V8 توئین توربو، گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک و سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز هستند. از لحاظ قدرت هم با ۶۳۵ اسب بخار برای M5 و ۶۰۰ اسب بخار برای RS7، دو خودرو نزدیک به هم هستند اما در گشتاور، آئودی با ۸۰۰ نیوتن متر برتری بیشتری نسبت به ۷۵۰ نیوتن متر ب‌ام‌و دارد.

از سوی دیگر، در وزن برتری با M5 CS است زیرا با ۱۹۰۰ کیلوگرم وزن، به میزان قابل‌توجهی از آئودی ۲۱۴۰ کیلوگرمی سبک‌تر است و همان‌طور که انتظار می‌رود، ۲۴۰ کیلوگرم اختلاف وزن، تأثیر مهمی در مسابقهٔ درگ دارد. به همین دلیل، در اولین درگ هرچند آئودی در ابتدا جلو می‌افتد اما در ادامه ب‌ام‌و از آن پیشی گرفته و تا انتهای مسیر، چراغ‌های عقب خود را به رقیب نشان می‌دهد. البته در این درگ RS7 تنها ۰.۲ ثانیه کُندتر از M5 CS است و ظرف ۱۱.۷۷ ثانیه از خط پایان عبور می‌کند.

در مسابقهٔ دوم اما ب‌ام‌و برتری خود را بیشتر دیکته می‌کند زیرا در اینجا M5 CS شروع بسیار خوبی دارد و از همان ابتدا رقیب را پشت سر می‌گذارد. به همین دلیل، در انتهای مسیر درگ دوم، اختلاف آئودی با ب‌ام‌و به بیش از ۰.۶ ثانیه می‌رسد. در آخر هم یک مسابقهٔ رولینگ بین دو خودرو برگزار می‌شود که ممکن است در آن گشتاور بیشتر RS7 به کمکش بیاید اما این‌طور نیست و بازهم M5 CS به‌راحتی جلو می‌افتد.

مشخصات فنی

 آئودی RS7ب‌ام‌و M5 CS
پیشرانه۴.۰ لیتری V8۴.۴ لیتری V8
تنفستوئین توربوتوئین توربو
قدرت۶۰۰ اسب بخار۶۲۵ اسب بخار
گشتاور۸۰۰ نیوتن متر۷۵۰ نیوتن متر
گیربکس۸ سرعته اتوماتیک۸ سرعته اتوماتیک
محور محرکچهارچرخچهارچرخ
وزن۲۱۴۰ کیلوگرم۱۹۰۰ کیلوگرم
قیمت۱۱۵,۰۴۵ دلار ۱۴۳,۹۹۵ دلار

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
5 + 6 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.