درگ ب‌ام‌و M5 و نیسان GT-R تیونینگ شده با دوکاتی پانیگال

درگ ب‌ام‌و M5 و نیسان GT-R تیونینگ شده با دوکاتی پانیگال

افراد ناآگاه فکر می‌کنند خودروهای اسپرت سریع‌تر و پرشتاب‌تر از موتورسیکلت‌ها هستند ولی همهٔ ما میدانیم که این درست نیست خصوصاً وقتی موتورسیکلتی که با آن طرف هستیم سوپربایکی مثل دوکاتی پانیگال V4R باشد؛ اما خودروهایی که در اینجا در برابر این سوپراسپرت دوچرخ صف‌آرایی کرده‌اند هم خودروهای معمولی نیستند. این‌ها ب‌ام‌و M5 کامپتیشن و نیسان GT-R هستند که هردو در حالت استوک و استاندارد در کلاس خود بسیار وحشی و مورداحترام هستند و وقتی تیونینگ می‌شوند حتی وحشی‌تر هم خواهند شد.

حال کارواو این سه هیولا را در برابر هم قرار داده است اما پیش از تماشای ویدئوی این رقابت بهتر است نگاهی به اعداد داشته باشیم. ب‌ام‌و M5 کامپتیشنی که در این رقابت حضور دارد توسط Evolve تیونینگ شده و خروجی پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربوی آن‌ به ۸۰۰ اسب بخار قدرت و ۹۵۰ نیوتن متر گشتاور رسیده است. نیسان GT-R اما حتی از این هم قوی‌تر است زیرا تیونر خروجی موتور ۳.۸ لیتری V6 توئین توربوی آن‌را به ۱۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۵۰۰ نیوتن متر گشتاور افزایش داده است و درواقع یک موشک روی چرخ محسوب می‌شود.

از سوی دیگر، پانیگال V4R به یک پیشرانهٔ ۱ لیتری V4 مجهز است که با ۲۲۱ اسب بخار قدرت و ۱۱۲ نیوتن متر گشتاور، روی کاغذ در برابر رقبای چهارچرخ دوپینگی هیچ حرفی برای گفتن ندارد اما توجه داشته باشید که این سوپربایک با تنها ۱۹۳ کیلوگرم وزن (به‌استثنای وزن راکب)، فوق‌العاده سبک‌تر از خودروها است. این در حالی است که ب‌ام‌و ۱۹۵۰ کیلوگرم وزن و نیسان ۱۸۰۰ کیلوگرم وزن دارند. با توجه به این اعداد، فکر می‌کنید کدام‌یک از این وسایل نقلیه در مسابقهٔ درگ پیروز می‌شود؟ البته لازم به ذکر است که در این رقابت نیسان GT-R با مشکلی در گیربکس مواجه شد و نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
7 + 5 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.