درگ بی ام و M3 F80 و چلنجر هلکت، قدرت همه‌چیز نیست!

درگ بی ام و M3 F80 و چلنجر هلکت، قدرت همه‌چیز نیست!

خودروهای قوی‌تر همیشه در مسابقات درگ برنده می‌شوند؟ نه! بله این بی ام و M3 F80 که تماشا می‌کنید با تیونینگ به قدرت ۴۹۰ اسب بخاری رسیده است اما هنوز هم ۲۱۷ اسب بخار ضعیف‌تر از هلکت است. همچنین سدان پرفورمنس بی ام و از نظر گشتاور قافیه را به رقیب آمریکایی خود می‌بازد؛ اما پیش از آنکه بگویید این خودروی آلمانی شانسی در برابر چلنجر آمریکایی ندارد باید به فاکتورهای مختلفی هم توجه کنید.

در آغاز باید گفت M3 F80 از گیربکس دوکلاچه استفاده می‌کند درحالی‌که چلنجر هلکت از گیربکس اتوماتیک استاندارد با مبدل گشتاور سود می‌برد. نکته بعدی اختلاف وزن دو خودروست و بی ام و حدود ۳۶۳ کیلوگرم سبک‌تر از دوج است. لاستیک‌ها نیز نقش مهمی دارند مخصوصاً اینکه قرار باشد قدرت زیادی به چرخ های عقب منتقل شود.

شلیک یک خودروی دیفرانسیل عقب با قدرت ۷۰۷ اسب بخاری کار سختی است زیرا دستیابی به کشش بهینه نیز یک چالش بزرگ است. چلنجر هلکت در خط استارت خودروی کندتری است و با اینکه شروع به رقابت فشرده با حریف می‌کند اما برای پیروز شدن دیر شده است. شاید چلنجر این مسابقه را باخته باشد اما قطعاً صدای تولیدی بهتری دارد.

باید به این نکته هم اشاره کنیم که احتمالاً لاستیک‌های هلکت به دمای بهینه نرسیده‌اند. گرم کردن این لاستیک‌ها یکی از نکات کلیدی در ارائه پرفورمنسی خوب است. البته که قدرت ۷۰۷ اسب بخاری روی لاستیک چسبنده بهتر عرضه می‌شود اما این خودرو در درگ از لاستیک‌های خیابانی استفاده کرده است.

درگ بعدی از سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت است که مشکل کشش را تا حد زیادی برطرف می‌کند. اینجاست که پیشرانه ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار همی می‌درخشد و شانسی برای M3 باقی نمی‌گذارد، هرچند این موضوع سورپرایز کننده نیست. علیرغم ارتقای پیشرانه ۶ سیلندر بی ام و، دوج چلنجر هلکت در سطح متفاوتی از بازار حضور دارد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
10 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.