درگ بی ام و M3 چهارچرخ محرک با تسلا مدل ۳ پرفورمنس و آئودی RS5

درگ بی ام و M3 چهارچرخ محرک با تسلا مدل ۳ پرفورمنس و آئودی RS5

خودروهای الکتریکی به دلیل گشتاور فوری و عدم نیاز به تعویض دنده، در پرفورمنس نسبت به نمونه‌های درون‌سوز برتری دارند. حال کارواو قصد دارد با قرار دادن تسلا مدل ۳ پرفورمنس در برابر بی‌ام‌و M3 کامپتیشن و آئودی RS5، این موضوع را به‌طور عملی نشان دهد.

در سینهٔ M3 کامپتیشن موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربوی بی‌ام‌و با ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور قرار دارد. نمونهٔ حاضر در این رقابت از نوع xDrive یا چهارچرخ محرک است که طبق اعلام بی‌ام‌و ظرف ۳.۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

RS5 از یک پیشرانهٔ ۲.۹ لیتری V6 توئین توربو استفاده می‌کند که ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. تمام نسخه‌های RS5 به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک کواترو مجهز هستند و به گفتهٔ آئودی ظرف ۳.۷ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسند. در سمت دیگر میدان هم تسلا مدل ۳ پرفورمنس دو موتوره حضور دارد که از ۴۶۰ اسب بخار قدرت و ۶۴۰ نیوتن متر گشتاور بهره می‌برد و به باطری‌های ۷۵ کیلووات ساعتی مجهز است.

مثل همیشه، رقابت با مسابقهٔ درگ از حالت ایستاده شروع می‌شود. در ابتدا هر سه خودرو نزدیک به هم پیش می‌روند اما در ادامه بی‌ام‌و و تسلا از آئودی دور می‌شوند و درنهایت M3 پیروز درگ می‌شود. این خودرو ۴۰۰ متر را در ۱۱.۴ ثانیه طی می‌کند درحالی‌که تسلا برای انجام این کار به ۱۱.۷ ثانیه زمان نیاز دارد و آئودی هم پس از ۱۲ ثانیه به خط پایان می‌رسد.

پس‌ازاین، یک مسابقهٔ رولینگ از سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت در مسافت ۸۰۰ متری برگزار می‌شود. در اینجا تسلا به خاطر گشتاور فوری خود، برتری دارد و در ابتدا با اختلاف قابل‌توجهی جلو می‌افتد اما در ادامه M3 خود را به رقیب الکتریکی می‌رساند و پیشتاز می‌شود. البته این اتفاق در حدود سرعت ۱۶۰ کیلومتر رخ می‌دهد که امکان رسیدن به آن در اکثر جاده‌های عمومی دنیا به خاطر محدودیت قوانین وجود ندارد.

سپس یک مسابقهٔ رولینگ دیگر از سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت برگزار می‌شود که نتیجه را کمی تغییر می‌دهد زیرا این بار تسلا دیگر خیلی از مزیت شتاب فوری خود برخوردار نیست. البته مدل ۳ هنوز هم در ابتدا جلو می‌افتد اما M3 زودتر از آن پیشی می‌گیرد. این بار حتی آئودی هم می‌تواند تسلا را پشت سر بگذارد. چالش آخر هم توقف از سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت است که در آن تسلا پیروز می‌شود، M3 در جایگاه دوم قرار می‌گیرد و RS5 دیرتر از هم متوقف می‌شود.

مشخصات فنی

 آئودی RS5بی‌ام‌و M3 XDriveتسلا مدل ۳ پرفومنس
پیشرانه۲.۹ لیتری V6 توئین توربو۳.۰ لیتری I6 توئین توربوالکتریکی دو موتوره
قدرت۴۵۰ اسب بخار۵۱۰ اسب بخار۴۶۰ اسب بخار
گشتاور۶۰۰ نیوتن متر۶۵۰ نیوتن متر۶۴۰ نیوتن متر
گیربکس۸ سرعته اتوماتیک۸ سرعته اتوماتیکتک سرعته
محور محرکچهارچرخچهارچرخچهارچرخ
وزن۱۷۴۰ کیلوگرم۱۷۸۰ کیلوگرم۱۸۵۰ کیلوگرم
قیمت۷۱,۰۰۰ پوند۷۸,۴۲۵ پوند۶۰,۰۰۰ پوند

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
4 + 6 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.