درگ بوگاتی شیرون با خودروی فرمول یک ردبول!

درگ بوگاتی شیرون با خودروی فرمول یک ردبول!

ما تاکنون در میدونی مسابقات درگ زیادی دیده‌ایم که برخی از آن‌ها بسیار عجیب بوده‌اند. به‌عنوان‌مثال، یک‌بار شاهد مسابقهٔ درگ بین یک مرسدس AMG GT R به‌صورت دنده‌عقب با یک رنو توئیزی بودیم و یک‌بار هم رقابت یک دوچرخه با ارزان‌ترین خودروی آفریقای جنوبی را تماشا کردیم. حتی چندی پیش مسابقهٔ درگی بین تاکسی‌های هندی یعنی هندوستان آمباسادو و فیات ۱۱۰۰ را منتشر کردیم. همهٔ این مسابقات به خاطر اینکه بسیار کُند پیش می‌رفتند عجیب بودند اما حالا شاهد مسابقهٔ درگی هستیم که هرچند بسیار عجیب است اما هرگز کُند و کسل‌کننده نخواهد بود.

این مسابقه بین دو خودروی بسیار قدرتمند برگزار شده که یکی جاده‌ای بوده و دیگری متعلق به مسابقات فرمول یک است. منظور، هایپرکار بوگاتی شیرون است که به مصاف یک خودروی مسابقه‌ای فرمول یک قهرمان جهان ردبول رفته است؛ اما قبل از اینکه سراغ تماشای این نبرد جذاب برویم، بهتر است به اعداد و ارقام نگاهی داشته باشیم تا بیشتر نسبت به این دو خودرو آگاهی پیدا کنیم. البته شیرون نیازی به معرفی ندارد زیرا همه میدانیم که این هایپرکار فرانسوی به پیشرانهٔ ۸ لیتری W16 چهار توربو مجهز است که ۱۵۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و آن‌را از طریق یک گیربکس دوکلاچه به هر چهارچرخ می‌رساند.

خودروی فرمول یکی که در اینجا حضور دارد اما ردبول RB7 متعلق به فصل ۲۰۱۱ مسابقات فرمول یک است. این خودرو به یک پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری V8 تنفس طبیعی مجهز است که روی ۱۸ هزار rpm محدود شده و تا ۷۵۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. در مسابقات فرمول یک فصل ۲۰۱۱، سباستین فتل و مارک وبر با این خودرو رانندگی می‌کردند اما در اینجا رانندهٔ سابق فرمول یک «دیوید کولتارد» پشت آن می‌نشیند که پیروزی در سیزده گرند پری را در کارنامۀ خود دارد.

بوگاتی شیرون با برخورداری از دو برابر قدرت بیشتر در نگاه اول برنده به نظر می‌رسد اما هرگز نباید فراموش کرد که RB7 با احتساب راننده تنها ۶۵۰ کیلوگرم وزن دارد درحالی‌که بوگاتی نزدیک به ۲ تن وزن دارد و این برتری بزرگی برای خودروی فرمول یک خواهد بود؛ اما این اعداد اهمیتی ندارند زیرا این مسابقه منطقی نیست و فقط برای سرگرمی تدارک دیده شده است. پس بیش از این شما را منتظر نمی‌گذاریم. ویدئوی زیر را ببینید و از نبرد این دو اعجوبه لذت ببرید.

تماشا در یوتیوب:

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
4 + 6 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.