درگ بسیار نزدیک هوندا سیویک تایپ R و رنو مگان RS تروفی

درگ بسیار نزدیک هوندا سیویک تایپ R و رنو مگان RS تروفی

وقتی از هاچ‌بک‌های داغ صحبت می‌شود، هوندا سیویک تایپ R و رنو مگان RS از اولین نام‌هایی هستند که به ذهن می‌آیند. هردوی این خودروها طی نسل‌ها بهتر و بهتر شده‌اند و در قلب علاقه‌مندان جایگاه ویژه‌ای دارند. به همین دلیل، انتخاب خودروی برتر از میان آن‌ها دشوار است و هیچ‌چیز مثل برگزاری یک مسابقهٔ درگ میان آن‌ها نمی‌تواند جذاب باشد.

رنو مگان RS تروفی به یک پیشرانهٔ ۱.۸ لیتری چهار سیلندر توربو مجهز است که قدرت چشمگیری برابر با ۳۰۰ اسب بخار تولید می‌کند و به یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی متصل شده است. این هاچ‌بک داغ محرک جلو از یک دیفرانسیل لغزش محدود تورسن استفاده می‌کند تا نیروی موتور به بهترین شکل به زمین منتقل شود. کنترل این سطح از قدرت در یک هاچ‌بک محرک جلو بسیار دشوار است و بنابراین وجود این دیفرانسیل کاملاً حیاتی است. در این خودرو همچنین سیستم فرمان گیری چهارچرخ هم وجود دارد که موجب می‌شود این مگان داغ به هاچ‌بکی چابک‌تر تبدیل شود. البته این سیستم به وزن خودرو اضافه می‌کند که در مسابقهٔ درگ بسیار مضر است.

هوندا سیویک تایپ R یکی از چشمگیرترین هاچ‌بک‌های داغ دوران مدرن است و بعد از مگان RS تروفی، سریع‌ترین خودروی محرک جلو در پیست نوربرگ‌رینگ محسوب می‌شود. این ماشین به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۳۰۶ اسب بخار قدرت مجهز است که یکی از قوی‌ترین موتورهای تاریخ هوندا محسوب می‌شود. البته سویک‌های تایپ R همواره از پیشرانه‌های تنفس طبیعی دور بالا استفاده می‌کردند اما به دلایل مربوط به مصرف سوخت و آلایندگی، هوندا ترجیح داده در این نسل کنونی از موتور توربوشارژ استفاده کند.

در مسابقات درگ ممکن است یک برنده داشته باشیم اما در این رقابت پیروز واقعی پرفورمنس باورنکردنی است که توسط این هاچ‌بک‌های داغ مدرن ارائه می‌شود. این خودروها ضمن برخورداری از راحتی و قیمت مقرون‌به‌صرفه، پرفورمنسی را تحویل می‌دهند که معمولاً در خودروهای اسپرت وجود دارد.

مشخصات فنی

 رنو مگان RS تروفیهوندا سیویک تایپ R
پیشرانه۱.۸ لیتری I4 توربو۲.۰ لیتری I4 توربو
قدرت۳۰۰ اسب بخار۳۰۶ اسب بخار
گشتاور۴۰۰ نیوتن متر۴۰۰ نیوتن متر
گیربکس۶ سرعته دستی۶ سرعته دستی
محور محرکجلوجلو
وزن۱۳۴۶ کیلوگرم۱۳۵۶ کیلوگرم
قیمت۳۶,۹۹۵ پوند۳۱,۶۲۷ پوند

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
6 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.