درگ بسیار نزدیک مرسدس A35 AMG و ب‌ام‌و M135i

درگ بسیار نزدیک مرسدس A35 AMG و ب‌ام‌و M135i

مرسدس A35 AMG و ب‌ام‌و M135i سریع‌ترین هاچ‌بک‌های داغ بازار نیستند اما دو نمونه از لذت‌بخش‌ترین هاچ‌بک‌های قابل‌خرید محسوب می‌شوند. حال این دو هاچ‌بک آلمانی در یک مسابقهٔ درگ در برابر هم قرار گرفته‌اند که نشان می‌دهد A35 و M135i در خط مستقیم هم بسیار به هم نزدیک هستند. ابتدا با هاچ‌بک اشتوتگارتی شروع می‌کنیم. این ماشین مثل A45 به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ مجهز است ولی در اینجا خروجی کمتری برابر با ۳۰۶ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

این موتور به یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه متصل شده که نیروی آن‌را به هر چهارچرخ انتقال می‌دهد. به لطف این ترکیب، A35 ظرف ۴.۷ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی‌که حداکثر سرعت آن به‌صورت الکترونیکی روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. از سوی دیگر، زیر کاپوت M135i هم مثل مرسدس یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۳۰۶ اسب بخار قدرت قرار گرفته که البته این موتور گشتاور بیشتری برابر با ۴۵۰ نیوتن متر تولید می‌کند.

هاچ‌بک باواریایی هم مثل رقیب خود به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز است و حداکثر سرعت آن روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده اما برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر بر ساعت به ۴.۸ ثانیه زمان نیاز دارد. در مسابقهٔ درگ بین این دو هاچ‌بک اسپرت آلمانی، هردو به‌سرعت حرکت را آغاز کردند و ب‌ام‌و با اختلافی جزئی جلو افتاد اما در ادامه مرسدس از رقیب پیشی گرفت و تقریباً با اختلافی به‌اندازهٔ طول یک خودرو از خط پایان ۴۰۰ متر عبور کرده و پیروز درگ شد.

مشخصات فنی

 مرسدس A35 AMGب‌ام‌و M135i
پیشرانه۲ لیتری I4 توربو۲ لیتری I4 توربو
قدرت۳۰۶ اسب بخار۳۰۶ اسب بخار
گشتاور۴۰۰ نیوتن متر۴۵۰ نیوتن متر
گیربکس۷ سرعته اتوماتیک۸ سرعته اتوماتیک
محور محرکچهارچرخچهارچرخ
شتاب صفرتاصد۴.۷ ثانیه۴.۸ ثانیه
حداکثر سرعت۲۵۰ کیلومتر/ساعت۲۵۰ کیلومتر/ساعت
وزن۱۴۸۰ کیلوگرم۱۵۲۵ کیلوگرم

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
4 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.