درگ اِس‌ها! مرسدس بنز S کلاس در برابر تسلا مدل S

درگ اِس‌ها! مرسدس بنز S کلاس در برابر تسلا مدل S

کارواو در جدیدترین درگ خود چالش جالبی را به نمایش گذاشته است. نسخه پایهٔ مرسدس بنز S کلاس (البته این نسخه در ایالات‌متحده پایه محسوب می‌شود و در اروپا نسخه‌های ضعیف‌تری هم وجود دارد) در برابر تسلا مدل S P100D چگونه عمل می‌کند؟ مرسدس بنزی که در این رقابت حضور دارد از نوع S500 با پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی است. این پیشرانه که از تکنولوژی هیبریدی خفیف EQ Boost مرسدس بهره می‌برد، ۴۳۵ اسب بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

در سمت دیگر میدان، تسلا P100D قرار دارد که دو موتور الکتریکی آن ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۲۵۰ نیوتن متر گشتاور را به هر چهارچرخ تحویل می‌دهند؛ بنابراین سدان الکتریکی آمریکایی در قدرت و گشتاور برتری قابل‌توجهی نسبت به رقیب آلمانی دارد. به همین دلیل، وقتی مسابقهٔ اول که درگ ۴۰۰ متر است آغاز می‌شود، تسلا به لطف گشتاور فوری خود سریعاً از مرسدس دور می‌شود و با زمان ۱۲.۲ ثانیه به پیروزی می‌رسد درحالی‌که S500 این مسافت را در ۱۳.۶ ثانیه طی می‌کند.

در مرحلهٔ بعدی، مسابقهٔ رولینگ از سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت برگزار می‌شود که در اینجا هم یک‌بار دیگر تسلا به‌راحتی دور می‌شود و مرسدس هیچ کاری نمی‌تواند انجام دهد. سپس برای اینکه فرصتی به S کلاس بدهند، مسابقهٔ رولینگ بعدی را در سرعت ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت آغاز می‌کنند که بازهم تسلا حرف اول را میزند اما این بار فاصله به‌اندازهٔ قبل نیست و رانندهٔ مرسدس حداقل به‌خوبی می‌تواند چراغ‌های عقب مدل S را ببیند!

در آخر هم یک آزمایش ترمز از سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت برگزار می‌شود و S کلاس بالاخره یک پیروزی کسب می‌کند اما این برد بزرگی نیست زیرا دماغهٔ S500 تقریباً مطابق ستون B مدل S است و مرسدس با اختلافی در حد چند دَه سانتی‌متر پیروز می‌شود؛ بنابراین، تا زمان عرضهٔ نسخه‌های AMG نسل جدید S کلاس، سدان پرچم‌دار مرسدس در خط مستقیم در برابر تسلا هیچ حرفی برای گفتن نخواهد داشت و حتی در صورت عرضهٔ مدل‌های AMG هم احتمالاً مدل S پلاد برتری خواهد داشت.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
7 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.