درگ اسطوره‌های آلمان و ژاپن، مرسدس SLR در برابر لکسس LFA

درگ اسطوره‌های آلمان و ژاپن، مرسدس SLR در برابر لکسس LFA

دیگر نه لکسس LFA و نه مرسدس SLR مک‌لارن در بازار حضور ندارند اما هنوز هم پرفورمنس چشمگیری را به نمایش می‌گذرند. حال در این ویدئو از لاوکارز، تیف نیدل پشت فرمان یک LFA نشسته و آن‌را در برابر یک SLR رودستر ۷۲۲ قرار داده است. LFA به دلیل برخورداری از پیشرانهٔ ۴.۸ لیتری V10 تنفس طبیعی ۵۶۰ اسب بخاری که تا ۹۵۰۰ rpm دور می‌گیرد، سوپرکار بسیار خاصی است و یکی از خوش‌صداترین خودروهای تاریخ محسوب می‌شود.

پیش از آنکه مک‌لارن به ساخت محصولات اختصاصی خود بپردازد، با همکاری مرسدس اقدام به توسعهٔ SLR کرد. زیر کاپوت کشیدهٔ این افسانهٔ آلمانی یک نیروگاه ۵.۴ لیتری V8 سوپرشارژ قرار گرفته که در نسخهٔ ۷۲۲ قدرت آن با ۲۴ اسب بخار افزایش نسبت به نسخهٔ استاندارد، به ۶۵۰ اسب بخار رسیده است؛ بنابراین SLR در اینجا کاملاً از رقیب ژاپنی قوی‌تر است. علاوه بر این، LFA از لانچ کنترل هم بی‌بهره بوده و به همین دلیل تیف نیدل صرفاً با روشن کردن سیستم کنترل کشش، میدونی گاز را فشار می‌دهد. بااین‌وجود، او شروع خوبی دارد اما SLR به‌وضوح سریع‌تر است و هرچند تایم درگ دو خودرو اعلان نمی‌شود اما به نظر می‌رسد لکسس چندین ثانیه با مرسدس فاصله داشته باشد.

در مسابقهٔ دوم، نیدل کنترل کشش LFA را خاموش می‌کند و درنتیجه چرخ‌های عقب خودرو تا دندهٔ سه همچنان هرزگردی دارند. به همین دلیل، استارت وی در درگ دوم بدون کنترل کشش کاملاً ناموفق بود و فاصله را با رقیب بیشتر کرد. درهرحال، LFA و SLR آن‌قدر قدیمی شده‌اند که هم‌اکنون هردو شرکت تویوتا و مرسدس در حال کار روی هایپرکارهای جدیدی هستند. مرسدس هایپرکار وان را در دست توسعه دارد که از پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری فرمول یک به همراه چهار موتور الکتریکی استفاده می‌کند و تویوتا هم قصد دارد نسخه‌ای جاده‌ای از خودروی مسابقه‌ای لمانز جدید خود را با نام GR سوپراسپرت تولید کند.

مشخصات فنی

 مرسدس SLR 722 رودسترلکسس LFA
پیشرانه۵.۴ لیتری V8 سوپرشارژ۴.۸ لیتری V10 طبیعی
قدرت۶۵۰ اسب بخار۵۶۰ اسب بخار
گشتاور۸۲۰ نیوتن متر۴۸۰ نیوتن متر
گیربکس۵ سرعته اتوماتیک۶ سرعته AMT
محور محرکعقبعقب
وزن۱۵۵۰ کیلوگرم۱۴۸۰ کیلوگرم
شتاب صفرتاصد۳.۰ ثانبه۳.۸ ثانیه

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
5 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.