درگ استیشن‌های اسپرت ولوو V60 T8، آئودی S4، ب‌ام‌و M340i

درگ استیشن‌های اسپرت ولوو V60 T8، آئودی S4، ب‌ام‌و M340i

علیرغم محبوبیت کراس‌اوورها، اروپایی‌ها هنوز هم علاقهٔ زیادی به استیشن‌ها دارند و خودروسازان هم در پاسخ به این نیاز، استیشن‌های متنوعی را روانهٔ بازار قارهٔ سبز کرده‌اند. به همین دلیل کارواو در جدیدترین ویدئوی خود تصمیم گرفته سه استیشن را در برابر هم قرار دهد. هرکدام از استیشن‌های حاضر در این رقابت یعنی ب‌ام‌و M340i تورینگ، آئودی S4 آوانت و ولوو V60 T8 پیشرانهٔ منحصربه‌فرد و متفاوتی دارند.

عجیب‌ترین قوای محرکهٔ این جمع متعلق به ولوو است زیرا این استیشن سوئدی به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توئین شارژر (توربوشارژ و سوپرشارژ) به همراه یک موتور الکتریکی مجهز است که مجموعاً ۳۸۷ اسب بخار قدرت و ۶۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند. در سینهٔ ب‌ام‌و یک موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو با ۳۷۴ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور قرار گرفته است و آئودی هم از یک موتور ۳ لیتری V6 دیزلی استفاده می‌کند که ۳۴۷ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. هر سه استیشن از سامانهٔ چهارچرخ محرک هم برخوردار هستند.

در اولین مسابقه که درگ از حالت ایستاده است، ب‌ام‌و پیروز می‌شود و ظرف ۱۲.۴ ثانیه از خط پایان مسافت ۴۰۰ متر عبور می‌کند. این یک ثانیهٔ کامل نسبت به ولوو که با زمان ۱۳.۴ ثانیه در جایگاه دوم قرار گرفت سریع است درحالی‌که آئودی هم خیلی عقب نمانده و زمان ۱۳.۵ ثانیه را ثبت می‌کند. مسابقهٔ بعدی رولینگ با تنظیمات اتوماتیک خودروها بود که بازهم ب‌ام‌و پیروز شد اما آئودی و ولوو رقابت شانه‌به‌شانه‌ای باهم داشتند. مسابقهٔ رولینگ بعدی در حالت دستی هم همین نتایج را به دنبال داشت.

آخرین رقابت کارواو هم طبق معمول آزمایش ترمز بود که در اینجا آئودی پیروز و در کمترین مسافت متوقف شد. ب‌ام‌و و ولوو هم به ترتیب در جایگاه‌های دوم و سوم قرار گرفتند. این در حالی است که ولوو به سیستم احیای انرژی ترمزها هم مجهز است. هرچند چنین رقابت‌هایی هیچ‌گاه نمی‌توانند نشانگر بهتر بودن یک خودرو باشند اما جالب است که ببینیم خودروسازان با چه روش‌های متفاوتی قدرت‌های نزدیک به همی را ارائه می‌کنند.

مشخصات فنی

 ولوو V60 T8ب‌ام‌و M340i تورینگآئودی S4 آوانت
پیشرانه۲ لیتری I4 توئین شارژر هیبریدی۳ لیتری I6 توربو۳ لیتری V6 توربودیزل
قدرت۳۸۷ اسب بخار۳۷۴ اسب بخار۳۴۷ اسب بخار
گشتاور۶۴۰ نیوتن متر۵۰۰ نیوتن متر۷۰۰ نیوتن متر
گیربکس۸ سرعته اتوماتیک۸ سرعته اتوماتیک۸ سرعته اتوماتیک
محور محرکچهارچرخچهارچرخچهارچرخ
وزن۱۹۹۰ کیلوگرم۱۷۴۵ کیلوگرم۱۸۲۵ کیلوگرم
قیمت۵۰,۹۰۵ پوند۵۰,۵۷۰ پوند۴۷,۴۰۵ پوند

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
1 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.