درگ آئودی RS E-Tron GT، پورشه تایکان توربو و تسلا مدل S پرفورمنس

درگ آئودی RS E-Tron GT، پورشه تایکان توربو و تسلا مدل S پرفورمنس

تسلا مدل S به لطف عملکردی باورنکردنی در درگ‌ها طی سال‌های اخیر، به یک هیولای اینترنتی تبدیل شده است. این خودرو همچنین به‌تنهایی افکار عمومی نسبت به خودروهای الکتریکی را از خودروهایی کسل‌کننده به نمونه‌هایی لوکس و سریع تغییر داد؛ اما حالا پورشه و آئودی سهمی از بازار مدل S را می‌خواهند ولی آیا می‌توانند حریف این سوپرسدان کهنه‌کار آمریکایی شوند؟

پورشه و آئودی هردو بخشی از گروه فولکس‌واگن هستند که یک امپراطوری با مالکیت تعدادی از معتبرترین برندهای خودرویی روی کرهٔ زمین محسوب می‌شود. یکی از مزایای داشتن چندین برند مختلف این است که می‌توان هزینهٔ توسعهٔ محصولات جدید را سرشکن کرده و کاهش داد. یکی از مصادیق این کار، اشتراک قوای محرکه و تکنولوژی میان پورشه تایکان و آئودی E-Tron GT است. البته بین این دو خودرو چندین تفاوت ظریف وجود دارد که تجربهٔ رانندگی آن‌ها را هرچند اندک، تغییر می‌دهد اما در زیر پوست، بیشتر از آنچه فکر کنید شبیه به هم هستند. البته این موضوع اشکال چندانی ندارد زیرا تفاوت‌های ظاهری به‌تنهایی کافی است تا وجود هردوی آن‌ها را توجیه کند.

تایکان توربو و RS E-Tron GT هردو از موتورهای الکتریکی و باطری‌های یکسانی استفاده می‌کنند اما خروجی موتورهای آن‌ها برابر نیست. تایکان مجموعاً ۶۸۷ اسب بخار قدرت دارد درحالی‌که این موتورها در آئودی ۶۴۷ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند که این اختلاف قدرت به سلسه‌مراتب برندها در گروه فولکس‌واگن بازمی‌گردد. از سوی دیگر، مدل S پرفورمنس تا پیش از آمدن پلاد، قوی‌ترین محصول تسلا محسوب می‌شود و نیروی عظیم ۷۷۸ اسب بخاری را در اختیار راننده قرار می‌دهد تا قوی‌ترین خودروی این جمع لقب گیرد. حال با همهٔ این‌ها، کدام سوپرسدان الکتریکی پادشاه ۴۰۰ متر خواهد بود؟ پاسخ را در ویدئوی زیر ببینید.

مشخصات فنی

 آئودی RS E-Tron GTپورشه تایکان توربوتسلا مدل S پرفورمنس
قوای محرکهدو موتورهدو موتورهدو موتوره
قدرت۶۴۶ اسب بخار۶۸۷ اسب بخار۷۷۸ اسب بخار
گشتاور۸۳۰ نیوتن متر۸۵۰ نیوتن متر۱۱۴۰ نیوتن متر
محور محرکچهارچرخچهارچرخچهارچرخ
گیربکسدو سرعتهدو سرعتهتک سرعته
وزن۲۳۴۰ کیلوگرم۲۳۸۰ کیلوگرم۲۳۱۶ کیلوگرم
قیمت۱۱۱,۹۰۰ پوند۱۱۵,۸۶۰ پوند۷۰,۰۰۰ پوند

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
10 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.