درگی نفس‌گیر میان ۷۲۰S، اونتادور SV، اوراکان پرفورمانته، ۸۱۲ سوپرفست

درگی نفس‌گیر میان ۷۲۰S، اونتادور SV، اوراکان پرفورمانته، ۸۱۲ سوپرفست

کانال یوتیوب ۸۸۸MF به‌تازگی درگی بسیار جذاب و نفس‌گیر میان چهار نمونه از قدرتمندترین و سریع‌ترین سوپراسپرت‌های اروپایی برگزار کرده است. این چهار خودرو لامبورگینی اونتادور SV، لامبورگینی اوراکان پرفورمانته، فراری ۸۱۲ سوپرفست و مک‌لارن ۷۲۰S هستند. در ابتدا بهتر است مروری بر مشخصات فنی این چهار سوپراسپرت برتر حال حاضر دنیا داشته باشیم.

 اوراکان پرفورمانتهاونتادور SVمک‌لارن ۷۲۰S۸۱۲ سوپرفست
پیشرانه۵.۲ لیتری V10۶.۵ لیتری V12۴ لیتری V8۶.۵ لیتری V12
تنفسطبیعیطبیعیتوئین توربوطبیعی
قدرت۶۴۰ اسب بخار۷۵۰ اسب بخار۷۲۰ اسب بخار۸۰۰ اسب بخار
گشتاور۶۰۰ نیوتن متر۶۹۰ نیوتن متر۷۷۰ نیوتن متر۷۲۰ نیوتن متر
ردلاین۸۵۰۰ rpm۸۵۰۰ rpm۷۵۰۰ rpm۹۰۰۰ rpm
گیربکس۷ سرعته دوکلاچه۷ سرعته اتوماتیک۷ سرعته دوکلاچه۷ سرعته دوکلاچه
محور محرکچهارچرخچهارچرخعقبعقب
صفر تا ۹۶۳.۱ ثانیه۲.۸ ثانیه۲.۹ ثانیه۲.۹ ثانیه
صفر تا ۲۰۰۸.۹ ثانیه۸.۶ ثانیه۷.۸ ثانیه۷.۹ ثانیه
حداکثر سرعت۳۲۳ کیلومتر۳۵۰ کیلومتر۳۴۰ کیلومتر۳۴۰ کیلومتر
وزن۱۵۰۷ کیلوگرم۱۵۲۵ کیلوگرم۱۴۱۹ کیلوگرم۱۶۳۰ کیلوگرم
قیمت۲۳۸ هزار پوند۳۱۵ هزار پوند۲۰۸ هزار پوند۲۵۳ هزار پوند

در این رقابت، تنها مک‌لارن از پیشرانهٔ توربوشارژ استفاده می‌کند و سه خودروی دیگر همگی مجهز به موتورهای تنفس طبیعی هستند. همچنین از این چهار سوپراسپرت، اوراکان، ۷۲۰S و اونتادور، هر سه از ترکیب موتور وسط استفاده می‌کنند درحالی‌که ۸۱۲ سوپرفست تنها خودروی موتور جلوی این جمع است. در همین حال، نیروی پیشرانه در مک‌لارن و فراری به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود اما دو لامبورگینی به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز هستند؛ بنابراین بین شرکت‌کنندگان این درگ، تفاوت‌های زیادی وجود دارد.

اما پیش از برگزاری درگ اصلی، سه درگ دوبه‌دو بین خودروها برگزار شد. اولین درگ بین دو لامبورگینی بود که همان‌طور که انتظار می‌رفت، برادر بزرگ‌تر یعنی اونتادور SV به لطف پیشرانهٔ دوازده سیلندر قوی‌تر خود توانست اوراکان را مغلوب کند؛ اما این گاو خشمگین V12 در درگ دوم خود مغلوب اسب سرکش مارانلو شد. در همین حال، خوشحالی ۸۱۲ سوپرفست هم زیاد طول نکشید زیرا در درگ سوم در برابر ۷۲۰S قرار گرفت و از این غول‌کش بریتانیایی شکست خورد.

پس‌ از انجام این درگ‌های دوتایی، نوبت به برگزاری جذاب‌ترین درگ یعنی مسابقهٔ اصلی می‌رسد. درگی حماسی که در خط شروع آن غرش گوش‌نواز چهار سوپراسپرت برتر دنیا سمفونی زیبایی ایجاد کرده است. البته با توجه به نتیجهٔ درگ‌های دوتایی، شاید بتوان نتیجهٔ این درگ را پیش‌بینی کرد زیرا درنهایت این مک‌لارن ۷۲۰S است که زودتر از بقیه از خط پایان عبور می‌کند. پس‌ازآن، دوازده سیلندرهای تنفس طبیعی یعنی ۸۱۲ سوپرفست و اونتادور SV بترتیب مسافت ۴۰۰ متر را طی می‌کنند و اوراکان پرفورمانته هم در جایگاه آخر قرار می‌گیرد. لازم به ذکر است که در این درگ هیچ‌کدام از خودروها از سیستم‌های لانچ کنترل خود استفاده نکرده‌اند که در صورت استفاده، احتمالاً تغییرات چشمگیری در نتیجه ایجاد می‌شد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 4 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.