درگستر با پیشرانه جت و طراحی فراری انزو

درگستر با پیشرانه جت و طراحی فراری انزو

خودرویی که در اینجا می‌بینید، “Insanity” نام دارد که به معنای «دیوانگی» است و چیزی بهتر از این برای توصیف آن وجود ندارد؛ یک درگستر که از دو موتور جت رولز رویس برای پیشرانه استفاده می‌کند، بر اساس یک فراری انزو طراحی شده و در طول یک دوره ۱۲ در پارکینگ منزلی در کانادا ساخته شده است. بنابراین «دیوانگی» عنوان کاملاً مناسبی برای آن محسوب می‌شود.

این خودرو چند ماهی که در دنیای مجازی سر و صدا به پا کرده و به‌تازگی، با پخش گزارشی از شبکه CBC توجه بیشتری را به خود جلب کرده است. «اینسنیتی» توسط یک کانادایی به نام رایان مک‌کوئین (Ryan McQueen) ساخته شده؛ کسی که این پروژه را در سال ۲۰۰۴ آغاز کرده است. وی پس از اینکه برای اولین بار در یک مسابقه، یک درگستر با موتور جت را از نزدیک دید، به چنین ایده‌ای رسید. «مک‌کوئین» هیچ‌گونه دانش مهندسی سطح بالا نداشت، ولی این موضوع باعث نشد که برای تحقق ایده‌اش، دست از تلاش بردارد. وی برای شروع این پروژه، «کوروت» خود را فروخت و طراحی خودروی موردنظرش را از صفر شروع کرد.

ساخت بدنه فایبرگلاس برای «مک‌کوئین» ۵ سال طول کشید و همین‌طور، فریم لوله‌ای فولادی، ۲ سال زمان برد. «مک‌کوئین» تنها چند کلاس مهندسی محدود در دبیرستان پشت‌سر گذاشته بود، ولی همان‌طور که پروژه ساخت «اینسنیتی» پیش می‌رفت، چیزهای بیشتری در این زمینه یاد می‌گرفت. «مک‌کوئین» در این زمینه می‌گوید:

چیزی در مورد جوشکاری، مهندسی، خم‌کردن لوله، کار با فایبرگلاس یا فیبر کربن نمی‌دانستم. حتی هیچ‌گونه اطلاعاتی در مورد موتورهای جت نداشتم. خودم یاد گرفتم که چگونه قطعات را به یکدیگر جوش بدهم و اینکه چگونه با مصالح و مواد کار کنم.

«مک‌کوئین» تا به اینجا حدود ۶۹ هزار دلار بر روی ساخت اینسنیتی هزینه کرده است و امیدوار است تا برای اولین بار با آن در تابستان سال آینده در مسابقات شرکت کند. در همین حال، وی خودرویش را در مسابقات مختلف درگ، همایش‌های هوایی و مراسم‌های محلی به نمایش می‌گذارد.

یک درگستر با پیشرانه جت با ظاهری شبیه یک فراری انزو، خودش به اندازه کافی جالب‌توجه و تأثیر گذار است، ولی این حقیقت که «مک‌کوئین» تمام مراحل ساخت را خودش بر عهده داشته، آن را جذاب‌تر از قبل می‌کند؛ خودرویی که احتمالاً نمایشی خیره‌کننده در پیست‌ها خواهد داشت و از نظر تئوری می‌تواند به مرز ۴۰۰ مایل یا ۶۴۴ کیلومتر بر ساعت برسد.

منبع: roadandtrack

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
9 + 6 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.