دردسرهای تقلب دیزلی و آلایندگی دایملر تمامی ندارد!

دردسرهای تقلب دیزلی و آلایندگی دایملر تمامی ندارد!

وزارت دادگستری آمریکا، آژانس حفاظت از محیط‌زیست و هیئت منابع آب و هوایی کالیفرنیا به منظور حل‌وفصل موضوعات مربوط به تقلب آلایندگی دایملر به توافقی ۱.۵ میلیارد دلاری دست یافتند.

طبق این توافق دایملر اقدام به فراخوان و تعمیر سیستم‌های آلایندگی محصولات دیزلی مرسدس که بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۶ در آمریکا فروخته شده‌اند خواهد کرد. این کمپانی همچنین گارانتی برخی قطعات خودروهای تعمیری را تمدید کرده و اقدام به اتخاذ تصمیماتی برای پیشگیری از آلایندگی اضافی این خودروها خواهد کرد. ژرمن‌ها همچنین اقدام به طراحی فرایندهایی خواهند کرد تا از تقلب آلایندگی در آینده پیشگیری شود.

این فراخوان و برنامه پیشگیری فدرال هزینه ۴۳۶ میلیون دلاری برای دایملر در پی خواهد داشت اما این تنها بخشی از جریمه‌هاست. جدای از آن دایملر مبلغ ۸۷۵ میلیون دلار را به خاطر جریمه‌های مدنی، حدود ۷۰.۳ میلیون دلار را به خاطر سایر جریمه‌ها و مبلغ ۱۱۰ میلیون دلار را به خاطر پروژه‌های ایالت کالیفرنیا پرداخت خواهد نمود.

بنا به گفته دولت آمریکا دایملر اقدام به تولید، صادرات و فروش بیش از ۲۵۰ هزار دستگاه ون اسپرینتر دیزلی و سایر خودروهای سواری کرده است. این خودروها دارای دستگاه‌های کنترل آلایندگی AECD افشا نشده و سایر دستگاه‌های برنامه ریزی شده به همراه نرم‌افزار کنترل آلایندگی پیچیده‌ای بوده‌اند. دولت آمریکا می‌گوید این دستگاه‌ها عملکردی بسیار شبیه دستگاه‌های فولکس‌واگن داشته و به خودروها اجازه می‌دهد تا در زمان تست‌ها آلایندگی کمتری را نسبت به دنیای واقعی تولید کنند.

گفته می شود EPA و CARB پس از قضیه دیزل گیت فولکس‌واگن وجود این دستگاه‌ها در محصولات مرسدس را نیز کشف کرده‌اند.

دولت آمریکا اظهار داشته برنامه تعمیر خودروها شامل به‌روزرسانی نرم‌افزاری و تعویض برخی قطعات پیشرانه خواهد بود. دایملر باید حداقل ۸۵ درصد خودروهای سواری تحت تأثیر این قضیه را ظرف دو سال تعمیر کرده و ۸۵ درصد ون‌ها را نیز در سه سال روبه‌راه کند. این کمپانی همچنین باید به‌صورت سالیانه (به مدت ۵ سال) اقدام به تست خودروها کند تا از هماهنگی آن‌ها با استانداردهای آلایندگی اطمینان حاصل شود.

دایملر همچنین باید پیشرانه ۱۵ لوکوموتیو را با پیشرانه‌های پاک‌تر و جدیدتر تعویض کند تا کمی از میزان آلایندگی‌های تولید شده توسط محصولات خود جبران شود.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
7 + 12 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.