درخشش محصولات گریت وال و تسلا مدل Y در تست‌های تصادف یورو انکاپ

درخشش محصولات گریت وال و تسلا مدل Y در تست‌های تصادف یورو انکاپ

محصولات گریت وال به همراه تسلا مدل Y نتایج درخشانی را در تست‌های تصادف یورو انکاپ کسب کردند. اورا فانکی کت و وی کافی ۰۱ توانستند ۵ ستاره ایمنی را از این موسسه به دست آورند. همچنین تسلا مدل Y نیز با ثبت یک رکورد جدید در بخش سیستم‌های دستیار ایمنی توانست بالاترین امتیاز این بخش را به خانه ببرد. به گزارش میدونی و به نقل از اتوکار، مدل Y امتیاز تقریباً عالی ۹۸ درصد را برای سیستم‌های دستیار راننده کسب کرد. این خودرو همچنین در بخش‌های حفاظت از سرنشینان بزرگ‌سال، حفاظت از سرنشینان خردسال و حفاظت از عابران پیاده به ترتیب ۹۷، ۸۷ و ۸۲ درصد امتیازات را درو کرد و توانست ۵ ستاره ایمنی را به دست آورد.

یورو انکاپ می‌گوید تسلا مدل Y امتیازهای کامل سیستم حفظ خودرو بین خطوط و پایش راننده بر اساس دوربین را به دست آورده و البته به خاطر سیستم دید دوربین خود نیز تحسین شده است. این سیستم از برخورد خودرو با دیگر کاربران جاده جلوگیری می‌کند. متیو اوری مدیر ارشد موسسه تاچم اظهار داشت:

تسلا مدل Y رتبه‌بندی ایمنی برجسته‌ای را به دست آورده است. این خودرو توانسته بالاترین امتیاز تاریخ یورو انکاپ را در بخش دستیار ایمنی کسب کند. از این نظر تسلا استاندارد جدیدی را برای عملکرد سیستم‌های ایمنی اضطراری بر جای گذاشته است. البته جای شرمساری است که هنوز برخی مشکلات ایمنی در سیستم اتوپایلوت دیده می‌شوند.

به همین منوال محصولات گریت وال یعنی اورا فانکی کت و وی کافی ۰۱ نیز توانسته‌اند در یورو انکاپ بدرخشند. اورا فانکی کت یک هاچبک الکتریکی و کوچک است که در بخش‌های حفاظت از سرنشینان بزرگ‌سال، حفاظت از سرنشینان خردسال و حفاظت از عابران پیاده به ترتیب ۸۳، ۸۳ و ۷۴ درصد امتیازها را کسب کرده و در بخش سیستم‌های دستیار ایمنی نیز ۹۳ درصد امتیازها را به خود اختصاص داده است. این خودرو از یورو انکاپ ۵ ستاره ایمنی را دریافت می‌کند. وی کافی ۰۱ نیز شاسی‌بلندی است که ۵ ستاره‌ای شده و رقیب خودروهایی همچون فولکس‌واگن تیگوان محسوب می‌شود. این خودرو در بخش حفاظت از بزرگ‌سالان، خردسالان و عابران پیاده به ترتیب ۹۱، ۸۷ و ۷۹ درصد امتیازها را به خود اختصاص داده و امتیاز سیستم‌های دستیار ایمنی آن نیز عدد قابل‌توجه ۹۴ درصد بوده است.

نتایج به دست آمده نشان می‌دهد این دو خودروی چینی فقط از نظر رتبه‌بندی دستیار ایمنی در پشت سر تسلا مدل Y قرار دارند. اوری دراین‌باره اظهار می‌دارد:

هر دو خودرو (اورا فانکی کت و وی کافی ۰۱) از نظر حفاظت سرنشینان در زمان تصادف احساس‌برانگیز عمل کرده‌اند. این خبری تأمل‌برانگیز برای افرادی است که درباره محصولات جدید چینی ابراز نگرانی می‌کردند و می‌گفتند شاید از نظر ایمنی استانداردهای پایینی داشته باشند.

دبیرکل یورو انکاپ نیز خاطرنشان می‌سازد:

خودروسازان چینی در سال‌های قبل هم نتایج خوبی داشته‌اند اما درعین‌حال برخی خودروهای بسیار ضعیف را نیز تولید کرده‌اند. امسال یورو انکاپ خودروهای چینی بیشتری را تست خواهد کرد و محصولات گریت وال نشان داده‌اند استانداردهای ایمنی خوبی دارند

دیگر خودروی تست شده در این موسسه جنسیس GV60 الکتریکی بوده که آن‌هم ۵ ستاره را به خانه برده است. این خودرو در بخش‌های مختلف تست شده بیش از ۸۵ درصد امتیازها را کسب کرده هرچند در بخش حفاظت از عابران پیاده امتیاز ناامید کننده ۶۳ درصد را به خود اختصاص داده است. دیگر خودروی کره‌ای تست شده کیا نیرو بوده که ۴ ستاره را به دست آورده است. البته این امتیاز در زمان استفاده از تجهیزات ایمنی استاندارد کسب شده و درصورتی‌که پکیج ایمنی سفارشی کیا وجود داشته باشد نیرو ۵ ستاره را دریافت خواهد کرد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.