درب‌های Soft-Close مرسدس بنز، گیوتین‌های عصر مدرن!

درب‌های Soft-Close مرسدس بنز، گیوتین‌های عصر مدرن!

درب‌های با مکانیسم بسته شدن نرم یا همان Soft-Close در برخی از خودروهای لوکس بکار رفته‌اند اما در یکی از شکایت جدید تنظیم شده علیه مرسدس بنز، از این درب‌ها به عنوان گیوتین‌های عصر مدرن نام برده شده است! در این شکایت آمده است که معاون کلانتری یکی از بخش‌های آریزونا در آمریکا بخشی از انگشت خود را به خاطر بسته شدن غیرمنتظره درب‌های GLE ۴۵۰ ۲۰۲۰ از دست داده است. بر اساس گزارش خبرگزاری‌های مختلف، با بسته شدن ناگهانی درب این مرسدس بنز، دست راست ریچارد کاستیگار در بخش پشتی ستون B و یکی از انگشتانش در داخل ستون درب باقی مانده است. به همین خاطر بسته شدن ناگهانی درب خودرو آسیب شدیدی به نیمه بالایی انگشتش وارد کرده است.

در این شکایت آمده است که کاستیگار تحت عمل جراحی اورژانسی قرار گرفته است اما به خاطر دیر رسیدن به بیمارستان عمل پیوند انگشت ناموفق بوده است. در این شکایت ادعا شده است او حداقل ۵۰۰ هزار دلار از دستمزد خود را به خاطر آسیب‌دیدگی از دست خواهد داد. از طرف دیگر هم گفته شده است مرسدس نتوانسته است به مشتریان خود درباره خطرات این درب‌ها هشدار دهد. ظاهراً گفته می‌شود درب‌هایی با مکانیسم بسته شدن نرم فاقد محافظ‌هایی برای پیشگیری از چنین حوادثی هستند. درب‌های موردبحث در مرسدس GLE 450 2020 آپشنی ۵۵۰ دلاری هستند و مرسدس می‌گوید مکانیسم‌های دستیار اتوماتیک به‌صورت بی‌صدا کار بستن درب‌ها را انجام می‌دهد. این برند گفته است فقط کافی است درب را نزدیک محل بسته شدن کنید تا خود سیستم به‌صورت خودکار کار بستن درب را انجام دهد.

با نگاهی سریع به دفترچه راهنمای GLE 2020 می‌توانیم بفهمیم که اشاره‌ای مستقیم به این درب‌ها نشده است. البته در دفترچه به ریسک‌هایی همچون احتمال باقی ماندن و گیر کردن بخش‌هایی از بدن در درب پشتی خودکار اشاره شده است. در این دفترچه آمده است: “زمان بسته شدن درب پشتی مطمئن شوید هیچ بخشی از بدن در محل بسته شدن قرار ندارد.” همچنین هشدارهای زیادی درباره گیر کردن بخش‌هایی از بدن در زمان بستن شیشه‌ها و سانروف وجود دارد. گفته می‌شود جگوار و بی‌ام‌و هم با شکایت‌های مشابهی مواجه شده‌اند اما شکایت علیه بی‌ام‌و رد شده است. قاضی این پرونده گفته است:

انسان‌ها از زمان اختراع درب‌ها تاکنون انگشتان خود را میان درب‌های خودروها گذاشته‌اند و درب‌های بی‌ام‌و نیز از این قاعده مستثنا نیستند

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
3 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.