درآمد فراتر از انتظار و رکوردشکن جنرال موتورز در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۲

درآمد فراتر از انتظار و رکوردشکن جنرال موتورز در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۲

جنرال موتورز نتایج مالی خود در سه‌ماههٔ سوم سال ۲۰۲۲ را اعلام کرده است که شامل ۲.۵۵ دلار سود هر سهم، سود خالص ۴.۳ میلیارد دلار و درآمد جهانی ۴۱.۹ میلیارد دلار می‌شود. هرچند این درآمد اندکی کمتر از انتظار جنرال موتورز بوده اما با اختلاف زیادی از انتظارات وال‌استریت فراتر رفته و رکورد درآمد در سه‌ماههٔ سوم سال را شکسته است. در مقایسه با سال گذشته، این ارقام افزایش ۱.۳۶ میلیارد دلاری سود خالص و افزایش ۱۵.۱ میلیارد دلاری درآمد را نشان می‌دهد. به گزارش CNBC، پس از یک دوره بیماری همه‌گیر، هرچند فروش خودرو به دلیل اختلال در زنجیرهٔ تأمین قطعات کاهش پیدا کرده اما به خاطر محبوبیت شاسی‌بلندها و پیکاپ‌ها سود بیشتری به دنبال داشته است.

مدیرعامل جنرال موتورز «مری بارا» در نامه‌ای به سرمایه‌گذاران و سهام‌داران شرکت گفته است که با وجود شرایط چالش‌برانگیز، به لطف تقاضای بالای برای محصولات جنرال موتورز که همچنان ادامه دارد، افزایش سود و درآمد شرکت در کل سال تداوم خواهد داشت. 

بارا همچنین به بهبود شرایط زنجیرهٔ تأمین قطعات هم اشاره کرده که به جنرال موتورز کمک کرد تا با کادیلاک اسکالید پیشتازی در بخش شاسی‌بلندهای فول سایز را حفظ کند. او همچنین اظهار داشته است که جنرال موتورز به لطف فروش رکوردشکن شورلت بولت، ۸ درصد از بازار خودروهای الکتریکی ایالات‌متحده را به خود اختصاص داده است. 

خانم بارا امیدوار است که با عرضهٔ مدل‌های جدید شورلت اکوئناکس EV و جی‌ام‌سی سی‌یرا EV و افزایش تولید شورلت بولت (۴۴ هزار دستگاه در سال ۲۰۲۲ و ۷۰ هزار دستگاه در سال ۲۰۲۳)، این سهم در آینده افزایش پیدا کند.

جنرال موتورز قبلاً سود خالص کل سال ۲۰۲۲ را بین ۹.۶ تا ۱۳ میلیارد دلار پیش‌بینی کرده بود و حالا مدیر مالی شرکت «پل جاکوبسون» پیش‌بینی کرده است که این غول خودروسازی آمریکا به نقطهٔ میانی این اعداد خواهد رسید. 

وی به نگرانی‌های اقتصادی هم اشاره کرده ولی گفته است که این هیچ تأثیر مستقیمی بر محصولات جنرال موتورز نخواهد داشت زیرا این شرکت همچنان با تقاضای بالایی مواجه است. 

مدیر مالی GM در مورد ۹۵ هزار دستگاه خودروی این شرکت که از جولای گذشته به دلیل کمبود نیم‌رسانا بلاتکلیف مانده بودند هم صحبت کرده و گفته است که ۷۵ درصد از این خودروها تکمیل شده‌اند و انتظار می‌رود تا پیش از پایان سال جاری کل آن‌ها به نمایندگی‌های فروش برسند.

چین همچنان پرتقاضاترین بازار جنرال موتورز محسوب می‌شود اما جاکوبسون در پاسخ به کند شدن رشد فروش خودرو در این کشور گفته است که بازار چین برای عملکرد مالی شرکت تعیین‌کننده نیست. درآمد جنرال موتورز در سه‌ماههٔ سوم در چین ۳۳۰ میلیون دلار بود که افزایشی ۶۰ میلیون دلاری را نسبت به سال قبل نشان می‌دهد. 

برای مقایسه، درآمد سه‌ماههٔ سوم در آمریکای شمالی با ۱.۸ میلیارد دلار افزایش به ۳.۹ میلیارد دلار رسیده است. البته از سوی دیگر، شرکت تابعهٔ تکنولوژی‌های خودران جنرال موتورز که متعلق به کروز است، در سه‌ماههٔ سوم ۵۰۰ میلیون دلار ضرر به دنبال داشته است.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
7 + 7 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.