دایملر به دنبال فروش کارخانه تولید اسمارت در فرانسه

دایملر به دنبال فروش کارخانه تولید اسمارت در فرانسه

دایملر به دنبال فروش کارخانه هامباک فرانسه است تأسیساتی که از سال ۱۹۹۷ تاکنون به تولید محصولات اسمارت مشغول می‌باشد.

فروش این کارخانه بخشی از برنامه‌های کمپانی مادر مرسدس برای سرراست سازی سیستم تولید خود یا به عبارت دیگر “بهبود ساختار هزینه‌ای” خود می‌باشد.

این شرکت اعلام کرده سرمایه‌گذاری سنگین در الکتریکی و دیجیتالی سازی محصولات آتی به همراه مشکلات مالی ناشی از شیوع گسترده ویروس کرونا باعث شده دایملر شبکه تولید جهانی خود را بهینه کند.

کارخانه هامباک از سال ۲۰۱۹ به تولید اسمارت EQ فورتو الکتریک می‌پردازد و در حال حاضر ۱۶۰۰ نفر در آن مشغول بکار می‌باشند. در سال ۲۰۱۸ بود که دایملر در این تأسیسات سرمایه‌گذاری کرد تا آن را آماده تولید خودروهای الکتریکی کند. حتی برنامه‌ریزی‌هایی برای تولید EQA جدید در این کارخانه وجود داشت اما ظاهراً قرار است تولید این خودرو به کارخانه راستات انتقال یابد.

سال پیش بود که دایملر تصمیم گرفت ۵۰ درصد سهام برند اسمارت را به جیلی بفروشد و به این ترتیب جوینت ونچر جدیدی شکل گرفته که تولید محصولات آتی اسمارت را در چین انجام خواهد داد.

البته به نظر می‌رسد ژرمن‌ها نامزدهایی برای مالکیت جدید کارخانه اسمارت دارند. مارکوس شافر عضو هیئت‌مدیره دایملر گفته است:

هدف مهم برای ما اطمینان از آینده این کارخانه است. شرط دیگر ما نیز این است که محصولات کنونی اسمارت همچنان در هامباک تولید شوند.

ظاهراً اسمارت در حال برنامه‌ریزی برای تولید یک قدبلند الکتریکی جدید است. انتظار می‌رود این خودرو پس از معرفی نسل‌های بعدی فورتو و فورفور در سال ۲۰۲۱ پدیدار شود.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
3 + 1 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.