داچیا اسپرینگ کانسپت، پیش‌نمایش ارزان‌ترین خودروی الکتریکی اروپا

داچیا اسپرینگ کانسپت، پیش‌نمایش ارزان‌ترین خودروی الکتریکی اروپا

داچیا با رونمایی از اسپرینگ کانسپت به‌صورت رسمی وارد بازی الکتریکی‌ها شد. اگرچه این خودرو از نظر فنی محصولی مفهومی است اما در واقع نسخه‌ای ریبج شده از رنو K-ZE معرفی شده در چین می‌باشد. کافی است عناصر نارنجی فلورسنت و الگوی جالب پوشش‌های پلاستیکی بدنه را حذف کنید تا با همان محصول رنو روبرو شوید.

جلوپنجره این خودروی مفهومی کمی تفاوت داشته تا با نمای محصولات داچیا هماهنگی داشته باشد. چراغ‌های جلو و عقب تمام LED هم بر ماهیت مفهومی بودن اسپرینگ دلالت داشته اما ریشه‌های رنو همچنان مشهود هستند. این برند رومانیایی می‌گوید اسپرینگ طول ۳.۷۳ متری داشته هرچند اشاره‌ای به پهنا یا ارتفاع آن نداشته است؛ اما باید گفت رنو K-ZE پهنا و ارتفاع ۱۵۸۰ و ۱۴۸۰ میلی‌متری داشته و فاصله بین محوری آن نیز ۲۴۲۳ میلی‌متر بوده است؛ به عبارت دیگر، این کراس اوور کوچک را می‌توان با سوزوکی جیمنی مقایسه کرد.

نسخه تولیدی اسپرینگ ارزان‌ترین خودروی الکتریکی اروپا تبدیل خواهد شد و از این نظر محصولاتی همچون فولکس e-up!، سئات Mii الکتریک و اشکودا سیتی گو iV را پشت سر خواهد گذاشت. اگرچه جزئیات مربوط به باتری اسپرینگ منتشر نشده اما می‌دانیم برد این خودرو بیش از ۲۰۰ کیلومتر خواهد بود.

اگرچه فعلاً تصاویری از کابین محصول مفهومی داچیا منتشر نشده اما اگر این بخش مشابه پسرعموی خود در رنو باشد سورپرایز نخواهیم شد. به عنوان یادآوری ما تصاویری از کابین K-ZE را به نمایش می‌گذاریم که در آن یک صفحه لمسی بزرگ دیده می‌شود. رنو در محصول خود از پشت آمپرهای دیجیتالی و کنترل‌های ساده برای سیستم تهویه استفاده کرده است.

فروش نسخه تولیدی داچیا اسپرینگ از اوایل سال آینده در برخی بازارهای اروپایی شروع خواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
2 + 0 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.