داستان جالب ب‌ام‌و E30 M3 چِکوتو کلاسیک

داستان جالب ب‌ام‌و E30 M3 چِکوتو کلاسیک

ب‌ام‌و در طول تاریخ خود برخی از خودروهای فوق‌العاده را تولید کرده که از جمله آن‌ها M3 E30 جانی چکوتو Cecotto می‌باشد که جزو ناب‌ترین و البته ناشناخته‌ترین نسخه‌های این خودرو می‌باشد.

چکوتو در ژانویه ۱۹۵۶ در ونزوئلا به دنیا آمد و در ۱۹ سالگی برنده مسابقات قهرمانی موتورسیکلت جاده‌ای شد. چکوتو زمانی که ۲۴ ساله شد به مسابقات خودرویی علاقه نشان داد و در مسابقات متنوعی از جمله فرمول ۱ حضور پیدا کرد.

این راننده ونزوئلایی بعداً در چندین سری مسابقات تورینگ در سراسر دنیا شرکت کرد و فصل‌هایی زیادی با ب‌ام‌و همراه شد و در مسابقاتی همچون DTM سال‌های ۱۹۸۸ تا ۱۹۹۲ شرکت کرد. او در این مسابقات پشت فرمان ب‌ام‌و M3 نشسته بود. او همچنین در مسابقات ۲۴ ساعته اسپا و نوربرگ رینگ نیز پیروز شد.

ب‌ام‌و تصمیم گرفت برای ادای احترام به چکوتو نسخه‌ای سفارشی و تولید محدود از M3 را در سال ۱۹۸۹ با نام چکوتو تولید کند. تنها ۵۰۵ دستگاه از این خودرو تولید شد و در ویدئوی جدید بخش کلاسیک گروه ب‌ام‌و برخی موارد برجسته این خودرو به نمایش درآمده است.

M3 چکوتو تفاوت‌های زیادی با نسخه استاندارد ندارد هرچند اولین نسخه از E30 M3 بوده که در بطن خود پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۳ لیتری S14 با قدرت ۲۱۵ اسب بخار را جای داده است. خودروی موردبحث فقط با رنگ‌های قرمز، آبی و نقره‌ای عرضه شد.

افزودن دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

HTML محدود

  • You can align images (data-align="center"), but also videos, blockquotes, and so on.
  • You can caption images (data-caption="Text"), but also videos, blockquotes, and so on.
13 + 7 =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.